Tomaž Porekar: Navidezna resničnost

22. 2. 2015
Deli
Tomaž Porekar: Navidezna resničnost

Če mislite, da je slovenski avtomobilski trg nekaj posebnega, sivi izvoz pa izjema, potem je to velika zmota.

Najnovejši dokaz, da posel ne pozna meja, bo v kratkem dobil tudi statistično široko potrditev v sosednjih krajih, ki mejijo na Švico. Z zvišanjem tečaja franka proti evru se je za Švicarje marsikatera stvar na njihovem trgu močno podražila. Prve žrtve trdnega švicarskega franka so tudi že znane – to so avtomobilski trgovci v krajih okoli Sankt Gallena ali Basla, ki mejijo na Nemčijo, pa tudi tisti okoli Ženeve in Neuchatela, kjer ni daleč do Francije. Zdaj so pravi zagon dobili trgovci iz obeh Švici sosednjih držav, pa ne le zaradi cenejšega servisiranja, ampak tudi zaradi prodaje avtomobilov švicarskim kupcem. Nekateri nemški trgovci si že manejo roke in pravijo: »Švicarji so odlični kupci, saj kupujejo bogato opremljene avte in ne sprašujejo po popustih!«

Seveda pa vse v Nemčiji pri prodaji avtomobilov ni tako rožnato. Lani je nemški trg za malenkost sicer zrasel, a pesimisti kričijo, da je bilo to zgolj zaradi tega, ker je večina velikih in majhnih ponudnikov kar velike deleže vseh prodanih avtomobilov registrirala kar nase. Pri deležih med najboljšimi in najslabšimi so sicer velike razlike, znesejo pa ti lahko od 53,3 odstotka pri Hondi do 8,2 odstotka pri Dacii. Med nemškimi vodi Opel (z največjim deležem takoj za Hondo – 42,9 odstotka), večina množičnih znamk ima delež okoli tretjine vseh. Nekaj boljše so tri premijske nemške znamke (BMW 22,1 odstotka, Mercedes z 25,2 odstotka in Audi s 25,9 odstotka).

A pri vseh nemških znamkah odgovarjajo, da je to posledica velikega števila avtomobilov, ki jih z lizingom svojim zaposlenim dajejo pri večini nemških avtomobilskih izdelovalcev.

Zanimivo je, da je od vseh 214 tisoč Golfov, lani registriranih v Nemčiji, pri Volkswagnovih zaposlenih končalo kar 68.500.

Kdo vodi v deležu prodaje zasebnikom in večjim flotnim kupcem? Verjeli ali ne – Dacia s kar 91,7 odstotka vseh registriranih. Najmanjši delež zasebnim kupcem in flotam imata logično Opel in Honda (42,8 in 46,6 odstotka).

Nemška statistika (vir Schwacke oziroma Automobilwoche) ponuja tudi vpogled v delež prodanih avtomobilov za uporabo v podjetjih rent-a-car. Tu s kar 20 odstotki prvenstvo drži Ford, sledijo Volvo (17, odstotka) ter Peugeot (14,4 odstotka), Opel (14,3 odstotka) in Citroën (12,4 odstotka). Tudi glede tega deleža je na vrhu (ali na dnu, kot hočete) Dacia z zgolj 0,1 odstotka registracij pri podjetjih rent-a-car.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja