Kdor še meni, da je Slovenija neka resničnost, ki jo je enostavno razumeti in se tako tudi obnašati, je najbrž padel z lune. Razklanost med resničnostjo in stvarmi, ki jih odgovorni želijo prikazovati, kot da gre zares, je gromozanska.
Glede običajnih stvari mi najbrž ni treba razlagati in iskati primerne utemeljitve za to trditev. Se pa takšna stvarnost tudi kar neverjetno širi na področje avtomobilskega trga in vsega, kar je povezano z njim. Uradni predstavniki državnih organov operirajo z različnimi podatki o avtomobilskem trgu, ki so daleč od tega, da bi držali. S takšnimi podatki potem postrežejo celo univerzitetni profesorji ekonomije, za katere bi človek verjel, da se – preden izrečejo kakšno trditev – raje prepričajo, ali držijo, in jih lahko za svoje nastope celo kategorično uporabijo za nadaljnje trditve in izvajanje predpostavk.
V mislih imam namreč trditev profesorja v nastopu na eni od televizij, da po podatkih prodaja avtomobilov v Sloveniji raste in da bo to dober vir fiskalnih dohodkov tudi v prihodnje. Celo gospodarski minister je bil – ali pa mu je to lahko izgovor, da je njegov govor zdaj zgolj še političen?
Rast slovenskega trga je povsem navidezna. To priznavajo tudi deležniki na njem. Prav o tem sta na zadnjem srečanju z novinarji govorila tudi Heinz Slesak in Danilo Ferjančič, oba generalna direktorja podjetja Porsche Slovenija, zdaj največjega slovenskega distributerja avtomobilov. Povedala sta, da bo od predvidenih 51.500 avtomobilov, kakršna bo menda letošnja slovenska bera prodaje, kar več kot četrtina le začasno registriranih v Sloveniji, nato pa bodo ti avtomobili hitro našli odjemalce pri tujih trgovcih ali kupcih.
Vrli profesor je za teh več kot 25 odstotkov tudi že 'pokasiral' davek (DDV in davek na motorna vozila)!
Letošnji neto trg (oznaka o realnih številkah avtov, ki ostanejo v Sloveniji) naj bi znesel okoli 37 tisoč avtov, lanski približno tisoč manj in leta 2012 kakšnih dva tisoč primerkov manj). Porschejeva direktorja sta tudi priznala, da se tudi sami udeležujejo takšne nezdrave dirke, ker si pač želijo, da bi vsaj uradni podatki odražali njihov trud in delovanje.
Videti je, da imajo na vse skupaj drugačen pogled kot pri največjem tekmecu Renaultu. Njihov 'patron' najbrž prezira sedmo silo in se z njo ne druži niti ob običajnih priložnostih, kot so predstavitve novih modelov. Zato mu o teh stvareh tudi ni treba nič reči.
O različnih poslovnih modelih pač ne moremo odločati ne mi mediji ne tekmeci. Vsak si ga postavi in izbere sam. In navsezadnje sam zanj tudi odgovarja.
Ni pa nujno, da vsak, ki pri nas javno nastopa, uporablja resnične podatke, o čemer pričajo tisti, ki uporabljajo navidezne.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del