Tomaž Porekar: Nikola bi bil ponosen

21. 10. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Nikola bi bil ponosen

Letošnje svetovno enkratno srečanje z avtomobilskimi novostmi minevajočega leta ob zalivu Tannis na Danskem je postreglo z malo manj polnimi parkirišči okoli hotela, kjer smo preživeli nekaj zanimivih dni.

Avtomobilskih novosti je letos nekaj manj kot zadnja leta, so pa tokrat električni avtomobili iz 'dopolnilne' ponudbe prešli v žarišče pozornosti. Tam sta bila BMW i3 in Tesla Model S. Nič manj zanimiv in prepričljiv ni bil Renaultov Zoe, a je že dlje časa znan, zato ni privabljal toliko zvedavih pogledov in obiskov (preizkusov).

Pri sodelujočih novinarjih (članih žirije in njihovih spremljevalcih) je bilo največ zanimanja za BMW-ja i3, ki ga je pred tem le redko kdo imel priložnost voziti. Prav zdaj tudi poteka njegova mednarodna predstavitev v Amsterdamu in sesti za volan i3 je bilo že prav ekskluzivno. O prvih vtisih o tem električnem avtomobilu si lahko preberete na drugem mestu v tej reviji. Pozornost, bolj na drugi pogled, pa je vzbujal tudi Tesla Model S, pri katerem je zgodba podobna kot pri BMW-ju i3. Če še nisi sedel v njem in ga vozil, tudi nisi imel pravega odnosa do njega.

Po prvem stiku ima človek vtis, da je Model S izdelek računalniških 'frikov', in ne avtomobilskih inženirjev. Velikanski zaslon v sredini armaturne plošče je dovolj drugačen, da te presune. Seveda to velja kar za večino tistega, kar so (ne le računalničarji) vkomponirali v Teslov prvi samostojni avtomobil. Njihov roadster je bil predelan Lotus Elise.

Oblikovanje je prispevek nemško-ameriškega oblikovalca Franza von Holzhausna (prej je bil pri različnih avtomobilskih izdelovalcih, od Volkswagna do Mazde), je privlačno, to velja tudi za notranjost, kjer je še bolj opazen Teslov nekoliko drugačen, a zelo utemeljen avtomobilski pristop.

Tudi prihod v Evropo so si pri Tesli zamislili drugače, kot če bi ga pripravil neki avtomobilski komercialist. Za začetek so se osredotočili na trge, kjer lahko imajo uspeh. Na primer na norveškega, kjer je v dveh mesecih Tesli uspelo prodreti med najbolj priljubljene avtomobile. Septembra so namreč tam prodali več Modelov S kot katerihkoli drugih avtomobilov.

Naraščanje vrednosti Teslovih delnic je sicer ustavil požar enega od Modelov S, ki ga je zajel po tem, ko je avtomobil zapeljal čez večji kos odpadkov na severozahodu ZDA. A Tesla je že pripravila popolno elektrifikacijo Toyotinega RAV4 za ameriško prodajo, v kratkem pa lahko pričakujemo še drug električni avtomobil s Teslovo pomočjo, Mercedes- Benz bo namreč že novembra na salonu v Los Angelesu predstavil električno različico razreda B.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja