Golfov razred je v Evropi najpomembnejši, to vedo tudi pri Nissanu, a so se pred sedmimi leti vseeno odločili za zavestno ignoriranje tega razreda.
Ukinili so Almero in uvedli križanca Qashqai, s čimer so izgubili stik z največjim delom evropskih kupcev. Zato nismo bili presenečeni nad poskusom s Tiido, nesrečnim avtomobilom še bolj nesrečnega videza. Seveda ni uspel.
Zdaj Nissan zamenjuje generacijo Qashqaia, a bo kmalu spet predstavil primernejšega tekmeca v Golfovem razredu.
'Če se hočemo popraviti in postati prva azijska znamka v Evropi, je za nas uspešen model v nižjem srednjem razredu ključnega pomena,' pravi Andy Palmer, pri Nissanu že nekaj časa podpredsednik globalnega razvoja izdelkov. Svojo kariero je začel v Nissanovi britanski tovarni. 'Ta zdaj naredi več avtomobilov kot vsa italijanska avtomobilska industrija,' se pohvali. Prav zaradi pomembnosti evropskih modelov, ki kot vodilni vse bolj prodirajo v svetovnem merilu, se v to smer obrača tudi Nissan, pravi Palmer. 'Še nisem videl globalnega modela, modeli so vedno narejeni za manjši trg, a ker so tam uspešni, se lahko uveljavijo povsod. To smo navsezadnje dokazali tudi pri Nissanu. Qashqai je tak primer.'
Britanska tovarna v Sunderlandu bo letos verjetno izdelala že 600.000 Nissanov. Tudi zaradi tega bo novi 'Protigolf' prihajal iz druge Nissanove evropske tovarne, iz Barcelone. Že čez leto dni pa se bodo zgodile dodatne pomembne spremembe glede izdelave Nissanovih avtomobilov v Evropi. Renaultova ne dovolj izkoriščena tovarna v Flinsu (severozahodno od Pariza) bo namreč ob Zoeju in Cliu izdelovala še Micro. Tudi to je dobra novica za vse privržence Nissana, saj večina nad tem, kar ponuja sedanja Nissanova Micra iz indijske izdelave, ni preveč navdušena.
Prav lahko se zgodi, da bo do tedaj tudi Note dobil kakšno drugo izhodišče izdelave, saj je za Sunderland od leta 2015 predvidena tudi izdelava prvega evropskega Infinitija. To bo lani septembra v Frankfurtu predstavljeni Q30, ki ga Nissan razvija v sodelovanju z Daimlerjem in zanj uporablja platformo sedanjega Mercedesovega razreda A. Tudi Q30 bo zasnovan po Nissanovem receptu za Qashqaia, torej bo to križanec in še najbolj v sorodu z drugim Mercedesom, ki ga pravkar začenjajo izdelovati – modelom GLA.
Ali bo Palmer tudi čez leto dni ali več tožil nad takšnimi Nissanovimi težavami, kot jih ima zdaj, ne vemo. 'Naša težava je v tem, da ne moremo izdelati toliko Qashqaiev, kolikršno je povpraševanje po njih. Tudi Nota so evropski kupci po predstavitvi drugega rodu dobro sprejeli. Le težko bomo še povečali zmogljivost Sunderlanda, od koder bo letos prišlo tudi veliko več Leafov.'.