Tomaž Porekar: Novi Oplov šef

24. 4. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Novi Oplov šef

Novi Oplov šef uprave, KarlThomas Neumann, pred novinarji stoji optimistično. Čeprav na dan, ko se nam je predstavil, uradno General Motors še ni objavil zaveze, da bo Oplu za razvoj novih modelov dodelil štiri milijarde evrov, Neumann zatrjuje, da za Opel zdaj prihajajo boljši časi.

Tri novosti zadnjega leta, Mokka, Adam in Cascada, so seveda že dobra popotnica za Neumanna, ki je svojo službo začel marca, z avtomobilsko razstavo v Ženevi. Nekdanji menedžer Continentala in Volkswagna bo izvajalec Oplovega rešilnega programa, ki ga je že lansko poletje začel pripravljati Stephen Girsky, sicer član uprave GM, hkrati pa tudi predsednik nadzornega odbora Opla.

Desetletni program Drive!2022 ima v prvi fazi kar precej zahtevno nalogo, do leta 2016 bodo s temi štirimi milijardami evrov morali povsem obnoviti svojo avtomobilsko ponudbo in končno po 13 letih začeti delati brez ogromnih izgub (lanska 1,8 milijarde evrov). Neumann je napovedal 23 novih modelov in 13 novih motorjev.

Opel je zdaj povezan tudi s francoskim koncernom PSA Peugeot Citroën in tudi povezava pri konstruiranju novih modelov že dobro deluje. Za zdaj je znano, da bodo prve novosti na skupni platformi predstavljene 2016, ko bo čas obnove generacije za Merivo in Zafiro.

Veliko uslugo je Neumannu storil sindikat v Oplovi tovarni v nemškem Bochumu, kjer je večina zaposlenih pred mesecem dni zavrnila Oplovo ponudbo o nekajletnem počasnem zapiranju tovarne. Zdaj jo bodo lahko zaprli v letu dni in tako se bo prevelika zmogljivost Oplovih evropskih tovarn v kratkem zmanjšala za več kot deset odstotkov.

Ker so tudi novice s trga o začetku prodaje treh novosti precej optimistične, bodo Neumannovi prvi meseci manj napeti.

Za Opel še naprej velja, da njihovi sedanji avtomobili niso dovolj prepričljivi, zaradi česar jih je v Evropi v teh kriznih časih treba prodajati z velikimi popusti. Neumann bo tako moral najti recept, kako še bolj osvežiti znamko in ponuditi privlačne novosti. Te bodo imele posodobljene motorje, kar je zagotovo tudi pomembno pri uveljavljanju ugleda znamke, bolj prijazne do okolja. Tega do zdaj tudi Amperi, njihovemu prvemu električnemu avtomobilu (z motorjem na notranje zgorevanje za podaljšani doseg), ni uspelo učinkovito narediti.

»Tudi pri Amperi bo potreben ponoven start,« potrdi Neumann. Koliko časa mu je vodstvo GM dalo, da uredi razmere pri Oplu, bomo še videli. Če sklepamo po tem, kako razmere v Evropi opredeljuje njegov šef, Stephen Girsky, pa mu ne bo lahko. »V Evropi je fronta nove avtomobilske vojne, in kdor bo na njej zmagal, bo sposoben zmagati vse bitke tega sveta,« pravi Girsky.

Seveda pri tem misli tudi na svoj položaj. Če mu bo uspelo urediti zadeve pri Oplu, je namreč prav on prvi kandidat za nasledstvo sedanjega šefa GM.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"