Tomaž Porekar: Popoln preobrat

Fiat naj bi se že v nekaj letih iz znamke, ki ponuja avtomobile množicam, spremenil v povsem drugačno znamko. Je to možno?

30. 11. 2012

Je, če verjamemo poročilom o različnih govoricah in tolmačenjem novega dolgoročnega načrta, ki ga je Fiatovo vodstvo (beri: Sergio Marchionne, izvršni šef znamke) predstavilo tudi italijanskemu ministrskemu predsedniku Mariu Montiju. Znamka Fiat naj bi bila tako v nekaj letih specializirana le še za dve podznamki, Pando in 500 (razširjeno s črkami, kot so L, X in še kakšna), vse drugo lahko pozabimo. Alfa Romeo naj bi se kmalu vrnila na sceno z več modeli, ne zgolj enim in pol (ne pozabimo, da je Mito le predelani Punto). Ob Giulietti bo že prihodnje leto na prodaj 4C, kupe, katerega celoten nosilni okvir bo narejen iz sodobnih materialov in ga bo dobavljal specialist za dirkalne avtomobile Dallara. Ustrezno majhne bodo količine in ustrezno drag bo novi Alfin superšportnik. Leta 2015 naj bi skupaj z naslednikom modela Chrysler 200 nastala tudi nova Alfina večja limuzina Giulia. Pozno, ali ne? No, tega leta bo na trgu tudi Alfin Spyder, ki ga za Fiat že konstruira – Mazda!

Lancia bo kot samostojen model zgolj še Ypsilon, vse druge bodo odslej 'prenaredki' iz ameriških Chryslerjev ali Dodgeev. Prva novost bo, verjetno že leta 2014, naslednik Delte, ki bo nastal iz Chryslerja 100. Ta pa tako ni nič drugega kot Dodge Dart (zanj so si konstrukcijsko osnovo sposodili pri Alfi Giulietti).

Fiatovo vodstvo si veliko obeta od povečanih prodajnih količin ugledne in že skoraj pozabljene znamke Maserati. Pri tej so prav pred kratkim pokazali prve fotografije novega Quattroporta. Na trg bo prišel prihodnje leto. Kmalu zatem bo pri kupcih tudi nekoliko manjši model Ghibli, a z jasno ambicijo, da bi mešal štrene bolj luksuznim različicam Audija A6, BMW-ja 5 ali prenovljenega Mercedesa E. Že čez nekaj več kot leto dni pa bo Maserati dobil tudi prvega terenca. Pri njem bodo kot konstrukcijsko osnovo uporabili Jeepovo – za Grand Wagoneerja. Tudi novi Maserati Levante (študiji se je reklo Kubang) bo nastajal v Fiatovi tovarni Mirafiori v predmestju Torina.

Vodstvo Fiata je ugotovilo, da je izdelava avtomobilov v Evropi (Italiji) predraga, da bi se lahko še lotevali množične produkcije, zato se bodo usmerili na avtomobile, ki jih lahko prodajo za več denarja. Skratka, če to zmorejo Nemci s svojimi znamkami Audi, BMW in Mercedes-Benz, zakaj ne bi zmogli še Italijani?

Kdo bodo kupci novosti?

Evropejci najbrž ne, tem bodo znamke, kot so Alfa Romeo, Fiat ali Lancia, postale tako eksotični avtomobilski pojmi, kot sta Maserati in Ferrari.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri