Tomaž Porekar: Preveč avtomobilov škodi

7. 5. 2012
Deli
Tomaž Porekar: Preveč avtomobilov škodi

Da preveč avtomobilov lahko škodi, sem se nazorno prepričal ob zadnjem obisku salona v Pekingu.

Frankfurtski zastoj na običajno torkovo jutro, ko se začenjajo novinarski dnevi pred salonom, ni nič v primerjavi s tistim v Pekingu. Tudi tisti običajni v jutranjih urah na pariškem 'Periferique' je mačji kašelj proti pekinškemu. Najbolj vnetim tudi vožnja po pločniku mimo kolone ni pomagala. Ne dlje kot do prvega križišča ...

Lani so na Kitajskem skupaj prodali nekaj več kot 12,4 milijona avtomobilov, letos, kljub le rahlemu naraščanju v prvih treh mesecih, vseeno napovedujejo več kot 13 milijonov novih avtomobilov. Marec je že kazal na bolje, prodali so jih za 5,6 odstotka več kot lani, skupaj 1.258.610.

Da so si hitro opomogli pri General Motorsu, ima zasluge tudi kitajski trg. Še pred štirimi leti je takratni šef GM Rick Wagoner napovedoval, da bo postal kitajski trg največji na svetu leta 2012, a se je to zgodilo že lani! GM je v povezavi s šanghajskim SAIC tudi največji izdelovalec avtomobilov na Kitajskem, letos so jih izdelali in prodali (torej v treh mesecih) že 337.149, oziroma slabih 11 odstotkov več kot lani (tržni delež 10,8 odstotka). Na naslednjih dveh mestih pa je Volkswagen s svojima partnerjema. SAIC-VW je prodal 319.888 avtomobilov (+ 11,5 %; tržni delež 10,2 odstotka), FAW-VW 268.251 avtomobilov (+ 19 %; tržni delež 8,6 odstotka). Sledita Dongfeng-Nissan (220.504; + 16,0 %; 7,0 %) in Beijing-Hyundai (185.257; + 1,5 %; 5,9 %). Šele na šestem mestu je prvi domači izdelovalec, Chery (139.347; – 23,1 %; 4,5 %), nato sledi FAW-Toyota (138.264; + 5,9 %; 4,4 %), potem sta še dva domača, skupina Geely (114.822; – 1,7 %; 3,7 %) in BYD (114.256; – 3,7 %; 3,6 %). Zadnji v deseterici je Dongfeng-Yueda-Kia (109.517; + 14,7 %; 3,5 %).

Po podatkih kitajske podružnice JD Power and Assosia- tes, Automotive Research Asia, je med več kot 30 različnimi izdelovalci avtomobilov najbolje prodajan model na kitajskem trgu Buick Exelle, kitajska različica Daewooja Nubire, drugi je povsem za kitajski trg zasnovani Chevrolet Sail, tretji Chevrolet Cruze. Sledijo VW Passat (ameriška različica iz kitajske izdelave), Volkswagen Lavida (Jetta z drugačno karoserijo) pa Jetta Series (drugi rod Jette!), nato še Volkswagen Bora, osmi je VW Tiguan (prva 'nelimuzina'), nato še Hyundai Verna (Accent) ter na desetem mestu Buick Exelle XT/GT. Če bi šli po seznamu navzdol, najdemo naslednjo 'nelimuzino', Hondo CR-V, na 19. mestu, sledi pa ji Škoda Octavia. Great Wall Hover in Nissan Qashqai sta na 22. in 23. mestu. Vse drugo so same limuzine.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del