Tomaž Porekar: Šanghaj

5. 5. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Šanghaj

V enem največjih mest sveta, Šanghaju, v teh dneh poteka avtomobilska razstava, ki jo tam prirejajo na dve leti, alternativno z glavnim kitajskim mestom, Pekingom. Mesec dni in pol je preteklo od letošnje ženevske razstave, katere bera novosti sploh ni bila slaba. A večina svetovnih velesil v avtomobilski industriji je v Šanghaju razstavila naslednjo pošiljko novosti, ki nikakor ne zaostajajo za ženevskimi. Če zraven prištejemo še tiste lokalnih kitajskih znamk, pa je seznam šanghajskih premier neverjetno dolg.

Običajnega Evropejca sicer plaz novih avtomobilov iz Šanghaja sploh ne doseže. A je dogajanje na globalnem avtomobilskem parketu že prav alarmantno, predvsem bi moralo prižgati številne rdeče luči pri politikih v EU. A ti seveda nimajo časa premišljevati o pojavih in težavah v eni od vodilnih evropskih industrijskih panog, ker se morajo ukvarjati z reševanjem evra in drugih finančnih zapletov oziroma razmišljati, kako se rešiti iz primeža v preteklosti preveč porabljenega denarja. Pesimisti zdaj vse bolj poudarjajo, da se bo avtomobilski industriji v Evropi zgodilo podobno, kot se je nekaterim drugim industrijam (tekstilni, jeklarski, ladjedelniški). Tudi vodstva nemških avtomobilskih znamk, kjer je vpliv soupravljavcev iz delavskih vrst največji, so že zdavnaj sklenila, da v Evropi novih zmogljivosti za izdelavo avtomobilov ne bodo več odpirali, za zdaj so zapiranja evropskih tovarn še izjeme (Opel, Ford). Drugače je pri drugi največji evropski avtomobilski velesili, v Franciji. PSA bo že v kratkem eno svojih tovarn v Franciji zaprl, Renault si tega, z državo kot solastnikom, še ne upa. A bi glede na sedanjo prodajo to bilo povsem logično. Izvoza delovnih mest še ni opaziti, čeprav to ni popolna resnica. Nove evropski avtomobilisti gradijo ali načrtujejo povsod, od Amerike ali Rusije do Indije. Še bolj zmogljivosti naraščajo na Kitajskem. Tu so razmere malce bolj zapletene, ker si mora vsak zahodnjak za izdelavo in prodajo avtomobilov poiskati kitajskega partnerja. A je tudi tu Volkswagen že začel ugotavljati, da bo moral zaradi povečanega povpraševanja na Kitajskem najbrž vložiti dodaten denar v širitev zmogljivosti. PSA in Fiat, ki jima posli na Kitajskem do zdaj niso cveteli, se tam popravljata. Še zlasti to velja za PSA-jevo znamko Citroën, ki je v Šanghaju predstavila svoj četrti model iz linije DS. Tega sploh ne bodo namenili evropskim kupcem! Še daleč je do tega, da bodo evropske znamke povsem pozabile na Evropo. Za zdaj je po svetu oznaka 'designed in Europe' še dovolj za globalni trg, a pravijo, da ima vsaj milijarda od dveh milijard prebivalstva na Kitajskem drugačen okus.