Tomaž Porekar: Se tudi Porsche spreminja?

8. 4. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Se tudi Porsche spreminja?

Pred kratkim smo v slovenskem dnevnem tisku lahko prebrali neverjetno vest – Porsche (tisti, ki v nemškem Stuttgartu izdeluje avtomobile) bo zaradi uspešnega poslovanja za lansko leto vsem svojim zaposlenim kot bonus izplačal po 8.111 evrov.

No, to ni bilo prvo takšno izplačilo v zadnjih 60 letih, odkar Porscheje izdelujejo v Stuttgartu. Je pa zagotovo vzbudilo začudenje pri marsikom, pa najbrž tudi zavist, ker se kaj takega ne zgodi tudi njemu.

Toda poglejmo si raje, zakaj je Porsche tako uspešno zaključil svoje lansko poslovno leto, za katero pravijo, da je bilo njegovo najuspešnejše doslej. Prodali so 143.096 avtomobilov, kar je 22 odstotkov več kot leta 2011. Pomembnejši kot število avtomobilov je promet, ki ga je bilo za 27 odstotkov več in je znašal 13,9 milijarde evrov. Dobiček se je popravil za 19 odstotkov, na 2,44 milijarde evrov, pa tudi število zaposlenih se je povečalo na 17.502.

Porsche si je svoj ugled pridobil s športnim modelom 911, ki letos slavi petdesetletnico, odkar so predstavili njegov prvi rod.

A poslovni uspeh in veliko povečanje števila izdelanih avtomobilov se je začelo s širitvijo ponudbe na druge avtomobilske razrede. Lani so tako prodali kar 77.822 Cayennov (torej več kot polovico vseh novih Porschejev!). Celo s Panamero ima Porsche uspeh, lanska bera je 27.331 prodanih avtomobilov. Tako sta nekoč najpomembnejša modela, športna 911 in Boxster/Cayman, v senci novejše dodatne ponudbe – prvih so prodali 26.203 primerkov, drugih dveh 11.740.

Govoriti torej o športni znamki Porsche, je sicer zanimivo, ni pa povsem resnično. A tako pač je v današnjih časih, ko se vse spreminja. Kupcem Cayennov in Panamer je povsem vseeno, kaj je doslej znamka, ki so jo kupili, pomenila. Tistih, ki še vedno prisegajo na 911, pa je zdaj že tako malo, da v množici, ki jo zdaj obvladujejo prodajniki, tudi ne pomenijo veliko.

Je novi superšportnik 918 namenjen prav temu, namreč vrnitvi športnosti in privlačnosti k znamki, ki je bila nekoč pojem zabavnega in hitrega avta?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja