Tomaž Porekar: Skupna modulna družina

Da se avtomobilske znamke sistematično lotevajo zniževanja stroškov, je znano dejstvo in je povsem običajen pojav v gospodarstvu in družbi.

8. 7. 2013

Da je s spremenjenim pristopom h konstruiranju možno dosegati neverjetno velike prihranke, so lani že poskušali razložiti pri Volkswagnu s predstavitvijo prvih novosti, zasnovanih na prečni modularni platformi oziroma po nemško Modularer Quer-Baukasten (MQB).

Nekaj podobnega se je lotil tudi francoski PSA Peugeot-Citroën, ko je z EMP2 predstavil svoj novi način zasnove avtomobilov srednjega razreda, prvi rezultat tega pa bosta Citroën C4 Picasso in Peugeot 308.

Zdaj je svojo variacijo na temo predstavila tudi zveza Renault-Nissan. Tam novi pristop imenujejo skupna modularna družina (Common Module Family – CMF). Za začetek so se z novim načinom konstruiranja lotili Nissanovih novosti, novih rodov Qashqaia, X-Traila in Roguea (zadnji je ameriška različica Qashqaia), ki bodo za prodajo pripravljeni še letos. Prihodnje leto pa bodo sestavine CMF uporabili tudi na treh Renaultovih avtomobilih, naslednikih Espacea, Scenica in Lagune.

Zvezi Renault-Nissan se bo kasneje morda z uporabo tega pristopa pridružil še Mercedes-Benz. Konstruktorji  Renaulta in Nissana so razvili zanimiv pristop zasnove novih avtomobilov. Skupna modularna družina (CMF) je sestavljena iz šestih modulov. Sem spadajo motorni prostor, notranjost avtomobila (kokpit), prednji del podvozja, zadnji del podvozja in električno-elektronski sklop.

Zato pri zvezi Renault-Nissan celo trdijo, da novi pristop nikakor ni zgolj platforma, saj lahko pri njem uporabijo več platform, je nekakšen skupek konstruiranja več sektorjev.

Seveda pa je treba upoštevati, da je avtomobilsko konstruiranje zelo specifičen posel in tako se konstrukcijski pristopi vseh treh velikanov, Volkswagna, PSA in Renaulta-Nissana, najbolj razlikujejo v tem, kako eni, drugi ali tretji sploh razlagajo te postopke.

Zamisel je, da bi lahko za različne modele avtomobilov uporabljali čim več enakih sestavnih delov (ali vsaj konstrukcijsko enakih). Zveza Renault-Nissan napoveduje, da bo z novim pristopom lahko 30 do 40 odstotkov znižala stroške zasnove avtomobilov, dodatno pa bodo za 20 do 30 odstotkov prihranili z uporabo istih sestavnih delov. V začetku bodo CMF uporabili pri konstruiranju 14 novosti (skupina Renault 11 in Nissan 3). V obdobju med 2013 in 2020 naj bi povprečno letno izdelali 1,6 milijona primerkov avtomobilov, ki bodo temeljili na CMF. Najprej bodo na vrsti modeli v srednjem razredu in vsi večji avtomobili, zagotovo pa se že zdaj trudijo, da bi tudi za vse manjše avtomobile lahko uporabili isti pristop.