Tomaž Porekar: Špekulacija

23. 7. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Špekulacija

V času kislih kumaric lahko spretno razširjena govorica postane velika vest.

Je to tudi vest o tem, da se francoska družina Peugeot odpoveduje svojemu vplivnemu lastništvu v podjetju PSA Peugeot Citroën? Različni viri, mediji in borzni analitiki, navajajo namreč različne možnosti, pred katerimi se je znašel PSA Peugeot Citroën v premagovanju svoje poslovne krize.

Osnova je, da bodo za letošnje neovirano poslovanje pri francoskem avtomobilskem gigantu potrebovali vsaj milijon, če ne še več evrov svežega kapitala. Tega pa lahko družina Peugeot pridobi le tako, da se odpove svojemu večinskemu vplivu v PSA. V javnost so prišle tudi nepotrjene govorice, da so se o vstopu v podjetje pogovarjali tudi z lastniki Peugeotovega kitajskega partnerja Dongfeng Motorsa pa tudi z vodstvom General Motorsa, ki je od lani njihov sedemodstotni solastnik.

Osnovno sporočilo francoskim zaposlenim in tudi francoski vladi iz obeh primerov je, da bi bilo z novimi (so)lastniki ogroženih še več francoskih tovarn PSA Peugeot Citroën in tako tudi še več delovnih mest v Franciji.

Družina Peugeot bi lahko denar za poslovanje dobila tudi z novim zadolževanjem, a bi bil položaj v skrajni posledici enak – odpovedati bi se morali večinskemu vplivu (s svojim tretjinskim deležem delnic). Kaj je torej resnica? Znana bo konec septembra, ko bodo mimo volitve v Nemčiji in se bo tudi General Motors laže odločil glede položaja partnerja PSA Peugeot Citroën, nemškega Opla.

Eni in drugi so namreč ujeti v zanke političnega vpliva na gospodarske odločitve dveh povsem zasebnih podjetij. Tako kot nemška kanclerka Merklova za ponovno izvolitev potrebuje mir med nemškim delavstvom, tako francoski predsednik Hollande potrebuje francosko industrijo, ki bo tudi rasla, ne pa le zapirala tovarne.

Opel in PSA Peugeot Citroën pa dokaj uspešno združujeta svoje konstrukcijske vire, čeprav se tudi pri tem sklicujemo le na govorice. Za naslednici Oplove Merive in Zafire bodo prej kot v petih letih uporabili novo platformo PSA, na kateri sta že nastala Citroën C4 Picasso in Peugeot 308. Tudi novi rod Oplove Corse bo uporabil francosko predlogo. V obratni smeri pa se – vsaj za zdaj – iz Opla Insignie ne bosta rodila naslednika Citroëna C5 ali C6 in Peugeota 508. Zadeva je preprosta: General Motors tega konstrukcijskega bisera ni vložil v kooperacijo s PSA Peugeot Citroën. Tudi nova Insigniina platforma, ki jo snujejo, je namreč zelo pomembna za številne svetovne modele General Motorsa.

Govorice o izmikanju večinskega deleža družine Peugeot v PSA Peugeot Citroën pa so lahko zgolj vzvod za to, da bi Hollande še malo popustil in odprl državni mošnjiček za dodatno kapitalsko pomoč PSA. Tako bi ta ostal francoski in politični vpliv na gospodarjenje lažji.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del