Tomaž Porekar: Stošestindvajseto leto

18. 1. 2012
Deli
Tomaž Porekar: Stošestindvajseto leto

Pravkar je minilo leto, v katerem je najstarejša avtomobilska znamka, Mercedes-Benz, slavila svojo 125-letnico.

Zdi se, da je bilo to leto tudi pomembna prelomnica za celotno poslovanje podjetja, ki je v zadnjem desetletju doživelo kar precej težav. Od 'Welt-Konzerna', Daimler-Chryslerja pod vodstvom Manfreda Schrempfa in z dodatnimi povezavami z Mitsubishijem in kratkočasno celo Hyundaiem, posredno pa tudi z največjim evropskim izdelovalcem letal EADS do popolne 'shujševalne kure' je minilo le malo več kot deset let.

Vmes pa se je za znamko Mercedes-Benz zgodilo marsikaj, kar jih je postavilo na popolnoma drugačna izhodišča. Schrempf je pri svoji podjetniški filozofiji megalomansko stavil na izkoriščanje ogromnih dobičkov, ki jih je ustvarjal Mercedes-Benz. Toda uspelo mu je narediti preobrat – Mercedes-Benz kar naenkrat ni bil več stroj za tiskanje denarja.

Tudi z zgrešeno modelno politiko ni bil več prvi in največji med premijskimi znamkami, ampak je moral dopustiti, da se mu je njegov južnonemški tekmec  BMW najprej približal, nato pa ga je leta 2010 po številu izdelanih in prodanih avtomobilov celo prehitel. Zdaj se je zaton še nadaljeval, v pravkar preteklem letu 2011 jih je prehitel tudi Audi. Kako se Mercedes-Benz spreminja, lahko ugotovimo tudi ob preučitvi modelnega programa, ki ga ponujajo zdaj, ali pa novosti, ki jih bodo v kratkem predstavili.

Vzemimo novi razred A. Zanj in za razred B so skonstruirali novo platformo in zares naredili skoraj vse na novo: od podvozja, motorjev, menjalnikov do povsem nove modelne ponudbe, ki bo na tej platformi nastala. Za to je bil že skrajni čas. Pustimo ob strani nostalgičen pogled na ukinitev razreda A, kot smo ga poznali doslej. Ko se je njegov prvi rod leta 1999 prvič pojavil v javnosti, je zagotovo vzbudil precej pozornosti zaradi številnih novosti, ki so bile nekaj povsem novega, a je nato svojo revolucionarnost izgubil zaradi afere z losovim testom in pristankom na strehi.

Dvojno dno in zelo kompaktne mere ob dobri prostorski prilagodljivosti so izgubile svoj namen in pri kupcih si avtomobil nikoli ni zagotovil pravega ugleda. Novi razred A bo, tako kot v zadnjem času že marsikatera druga Mercedesova novost, skonstruiran za to, da bi nastopil proti BMW-jevi seriji 1. Od narekovalca trendov do posnemovalca ni preteklo veliko časa …

Vseeno pa bo za novi Mercedes-Benz pojav novega in drugačnega razreda A in njegovih izvedenk odločilnega pomena. Za petvratno kombilimuzino bodo na trg prišli še štirivratna limuzina, kupe in majhen terenec, pa tudi povsem nov model za Infinitija. Ali si bo s temi novostmi tudi med slovenskimi kupci odrezal večji kos trga, pa je že druga zgodba.