Tomaž Porekar: Svet se manjša

Nick FitzGerald, glavni inženir Fordovega projekta majhnega terenca EcoSport za Evropo, pravi, da izvirne južnoameriške konstrukcije ni bilo pretežko prirediti za evropski trg.

18. 6. 2013

Čeprav bo Ford EcoSporta pri nas začel prodajati šele konec letošnjega leta, je o avtomobilu znano že skoraj vse. Najbrž bi ga v Evropo pripeljali že prej, če bi Ford v svojih tovarnah po svetu le imel dovolj zmogljivosti za dodatne evropske količine.

EcoSport je zasnovan na posodobljeni platformi, ki je nekakšna sestavljenka starega evropskega Fusiona in nove Fieste (ne smemo pozabiti, da je zanjo izhodišče pripravila prejšnja Fordova partnerica Mazda). Stari Fusion, ki ga je na zahodnoevropskih trgih lani nasledil B-Max, pa še ni odslužil, saj ga še vedno lahko kupijo ruski kupci. Prav tega Fusiona je v Braziliji tamkajšnja Fordova podružnica kmalu po evropski predstavitvi leta 2002 predelala za potrebe Brazilcev. Torej so ga nekoliko dvignili, da je še bolj spominjal na terenca, seveda pa je bilo treba pripraviti tudi primerne motorje na pogon z metanolnim gorivom. Brazilci so Fusionu dali novo ime, EcoSport, leta 2004 pa so mu dodali celo štirikolesni pogon. Tudi zaradi lanskega drugega rodu se na južnoameriških trgih dobro prodaja, EcoSport pa je na voljo tudi indijskim kupcem.

Novi modeli mini terencev se zdaj v Evropi pojavljajo skoraj vsakih nekaj mesecev. Za reakcijo na Nissanovega Qashqaia je večina tekmecev porabila kar precej časa. Drugače je bilo pri Fordu. Primerno izhodišče za razvitje novega modela so sicer imeli, a v tržne možnosti niso verjeli. Obrat se je zgodil na hitrico. Tudi zato Nick FitzGerald na vprašanja o prilagajanju Eco- Sporta evropskim potrebam poudari, da za večje spremembe ni bilo možnosti. Tista, ki se v primerjavi z bodočimi tekmeci zdi najbolj sporna, so prtljažna vrata, na katerih je nameščeno nadomestno kolo.

Ford EcoSporta za ves svet izdeluje v dveh tovarnah, v Braziliji in Indiji. FitzGerald glede kakovosti izdelave in drugačnih zahtev kupcev v Evropi sploh nima pomislekov: »Tudi pri B-Maxu so imeli nekateri kar precej pomislekov ob dejstvu, da prihaja iz naše nove tovarne v Romuniji. A pri B-Maxu je kakovost na Fordovi ravni – ne glede na to, od kod je.« Ford bo v Evropo avtomobile dobavljal iz Indije.

Tisti za severnoameriški trg pa bodo prihajali iz Brazilije, prav zdaj je v zaključni fazi odločanje, ali bo EcoSport primeren tudi za kupce iz ZDA. Da se bodo odločili zanj, je na dlani. Veliki tekmec GM prav zdaj začenja prodajo nam znane Oplove Mokke, ki je v ZDA na prodaj kot Buick Encore, prihaja pa tudi Jeepov mini terenec.