Kaj bo v prihodnjih letih, desetletju tisto, kar bo za avtomobilsko industrijo sploh še pomembno? Zdi se, kot da je ta zares na razpotju.
Kaj s temami, kot so sistemi za voznikovo pomoč pri vožnji, v končni posledici tudi avtonomna vožnja, povezljivost, uporaba podatkov avtomobilskih voženj in navad, ki jo bo ta omogočila, vse pogostejši klici v mehanične delavnice za zamenjavo večjih serij avtomobilov zaradi vprašljive kakovosti sestavnih delov avtomobilov?
Opazimo lahko, da je v avtomobilski industriji vse manj pomembno, kaj se dogaja na področju mehanskih sestavnih delov. Vse bolj se navdušujejo v marketinških oddelkih, kjer ugotavljajo, da kupcem skoraj nič več ne pomeni zanimiva ali prepričljiva motorna konstrukcija. Posledica tega pa je, da je kupcem vse laže prodati avtomobil, kot ga narekujejo velike serije in s tem manjši stroški. Konstruktorjem pri tem pomagajo elektronske rešitve, na primer pripomoček, ki iz zvoka čudnega trivaljnika pričara prepričljiv 'sound' zmogljivega šest- ali osemvaljnika.
Zdaj so gotovo svoje veliko večje vloge veseli oblikovalci. Nove zamisli in prijetne ali agresivne linije, podobno kot pripomočki za umetni zvok, običajnemu avtu pričarajo prepričljivost in dober vtis.
Tržniki zmagujejo na vsej črti. Spomini na prepričljive nastope strokovno neverjetno podkovanih članov konstrukcijskih oddelkov, ki so redno nastopali na avtomobilskih predstavitvah (predvsem premijskih znamk, Audija, BMW-ja in Mercedesa), so le še nostalgija nas starih nergačev iz prejšnjih novinarskih časov. Zdaj je ob predstavitvi sto tisoč evrov vrednega stroja dovolj video ali dva o najpomembnejših lastnostih in nekaj tehničnih podatkih, pa je vsa tehnična lakota potešena.
Seveda avtomobilski konstruktorji ne izumirajo. Avtomobili so vse bolj prepričljivi. Pomoč elektronskih pripomočkov je odprla številna nova poglavja avtomobilskih konstrukcij. A zdaj sploh ni več pomembno, kako so do nekega rezultata prišli. Menda je pomembna le še vsaj dvomestna številka izpusta ogljikovega dvokisa, ki so jo navsezadnje predpisali birokrati iz enega od političnih središč (tudi pot, nič povezano z realno uporabo, kako se do takšnega rezultata pride).
Avtomobili že imajo podobne nalepke kot hladilniki, čeprav se za zdaj zdi, da se kupci zanje ne zanimajo tako zelo kot za najprepričljivejši tržniški trik – odstotek popusta na redno ceno.
Moja žena mi ni povedala nič novega, ko je zadnjič ob prebiranju dnevnika navrgla, da se zdijo zdaj tehnološko naprednejši že skiroji in dvokolesa.
Kar je najbrž le posledica nastopov avtomobilskih znamk v TV-spotih. Sporočila o avtomobilski tehnologiji lahko zdaj za široko 'neljubiteljsko' javnost primerno oblikujejo le še oglasopisci.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del