Biti čim bolj v središču pozornosti medijev je tisto, kar si pri znamki Volkswagen za Severno Ameriko najbolj želijo. Zato smo na razstavi v Los Angelesu lahko videli toliko novosti, vse pa so bile povezane z Golfom.
Golf pa je tisti model, ki še vedno kaže, da je modelska politika največjega evropskega avtomobilskega izdelovalca precej luknjičava. Seveda ne v svetu nasploh, ampak v ZDA. Letos in prihodnje leto bo Volkswagen namreč predstavil kar okoli sto novosti, med njimi je tudi osmi rod Passata. Vendar jih bo od teh v ZDA bore malo, pri znamki Volkswagen le nekaj Golfovih različic, ki jih pri nas v Evropi že nekaj časa poznamo. Toda ameriški trg je eden najzahtevnejših, ko gre za novosti. Te običajno niso tako temeljito nove, kot bi si sicer mislili. A tržniki najuspešnejših znamk v ZDA so ta trg že od nekdaj poznali veliko bolje kot v Volkswagnu.
Toyota je seveda skrajen primer. Tudi to, kako spreminjajo že nekaj let znane avtomobile v svoje novosti za ameriški trg, dobro pokaže, zakaj so tam tako uspešni. V LA so pripeljali številne nove modele za leto 2015 in celo 2016. Za nekatere kupce je dovolj že nekaj spremenjenega kroma na maski. A znajo tudi drugače: pri Camryju so lansko jesen, ko se avtomobil že po treh letih ni več dobro obnesel med hudimi tekmeci na trgu, kratko malo z novo masko in nekaj dodatki v notranjosti temeljito spremenili videz.
Pri ameriškem Volkswagnu so zaradi ne tako velikega uspeha, kot je bil napovedan s predstavitvijo ameriškega Passata, raje zamenjali vodstvo, Passat pa bo še nekaj časa skoraj tak kot doslej (pa ne evropska osma generacija).
Zdaj vodstvo z Martinom Winterkornom na čelu obljublja drugačen pristop tudi za ZDA. Seveda se zavedajo, da je za njihov uspeh pri načrtu prehitevanja Toyote kot največjega svetovnega izdelovalca odločilna prav Severna Amerika. A ostajajo novi modeli za ZDA še velika neznanka. Najavljen je sicer že nekakšen povečan Tiguan, posebej zasnovan prav za ameriški okus, kar pa zagotovo ni dovolj za večji prodor med uspešnejše ameriške prodajalce.
Nekateri Američani celo trdijo, da bo za večji uspeh moral Volkswagen spremeniti svoj strogo tehnicistični oblikovalski pristop, ki v ZDA množičnim kupcem nikakor ne ugaja. Pri Toyoti so že zdavnaj spremenili svoj pristop in tako imajo za različne kupce tudi različne oblikovalske oddelke po vseh najpomembnejših trgih.
Vodstvo Volkswagna je prav v teh dneh predstavilo načrt za 85,6 milijarde evrov vložka v svoj posel v prihodnjih petih letih. Če bodo nekaj več denarja namenili tudi za večjo in bolj pestro ponudbo na ameriškem trgu, pa bo večja tudi verjetnost, da bodo zares premagali sedanjega vodilnega, Toyoto.