Še pred nedavnim je za avtomobilski salon v Los Angelesu vse kazalo, da ga bodo morali opustiti – tako kot marsikje drugje, kjer se avtomobilske znamke za lokalne prireditve ne zanimajo več. LA je vztrajno hotel dokazati, da je vsaj toliko pomemben kot Detroit.
Zato so termin salona vedno postavili v prvi teden leta, tako da se je kalifornijski pokrival z Motownom. Avtomobilska industrija, ameriška in uvozniki, so se sicer zavedali pomena največjega ameriškega trga v Kaliforniji, toda pozornost celotne ameriške in celo svetovne javnosti je bila od začetka devetdesetih let usmerjena predvsem v Detroit.
Prireditelji iz Los Angelesa pa so bili trmasti. Tako dolgo so vztrajali, da so skoraj propadli. A so se nato le vdali. Zdaj je bil LA Auto Show že petič v terminu, ki mu prinaša ponoven razcvet.
Malo manj sta bila nad njim navdušena Toyota in Honda. Pri njiju se japonska kriza kaže predvsem kot izraz pomanjkanja pravih odločitev glede prihodnosti avtomobilske industrije. Obe sta namreč v LA predstavili prava električna avtomobila. To sicer ne bi bilo nič nenavadno, navsezadnje sta tam stala tudi serijska električna avtomobila dveh drugih japonskih znamk, Nissana in Mitsubishija. A se je zdelo, kot da je prav to najbolj peklilo Toyotine in Hondine vodilne. Obe znamki sta že pred več kot desetletjem v ZDA (prav v Kaliforniji) kupcem ponudili svoje električne avtomobile. Zanimivo, Toyota je tudi tedaj up v elektriko polagala prav pri modelu RAV 4!
Kako so lahko prepustili prvenstvo v alternativnem pogonu drugim? Oboji so glede alternativnega pogona stavili na drugačno prihodnost. Toda zdaj se na vozeči vlak teže skoči. Predvsem zato, ker pri 'čistih' električnih avtomobilih (torej takih, kjer elektriko spravljamo zgolj v akumulatorje, ni pa dodatnih sistemov, torej bencinskih motorjev ali gorivnih celic) največ pomeni sposoben razvijalec in dobavitelj akumulatorjev.
Nissanov uspeh, da je že sredi novembra letos sprejel vseh 20.000 rezervacij za celotno naklado modela Leaf za ameriški trg v prihodnjem letu, nikakor ni povzročil veselja pri obeh vodilnih japonskih znamkah. Carlos Ghosn, Nissanov francoski šef, se je še pred letom ali dvema zdel kot prerok brez vernikov. Njegovo trmasto vztrajanje pri zelo tveganem poslovnem modelu se je predvsem japonskim tekmecem zdelo kot napoved za prihodnje Nissanove težave.
Bil je potreben preskok, ki Toyoti in Hondi ni najbolj uspel.
Je pa ta zato uspel avtomobilskemu salonu v LA. S številnimi premierami se je zdaj LA Auto Show v ZDA uvrstil ob salon v Detroitu, si našel primerno mesto in zaradi tega se v razstavnih dvoranah oglasi kakšen milijon obiskovalcev.
Razsodnost je modrost, s trmo se hvalijo neumni.
Tomaž Porekar