V rdečo!

Ja, vožnja v rdečo je očitno slovenski nacionalni šport. Pa tokrat ne mislim toliko na rdeče semaforje v križiščih. Tam namreč to počnejo le redki in večina drugih voznikov na takšno dejanje gleda kot na nekaj slabega. Ne, težava je vožnja v rdečo pred in v predorih.

29. 1. 2010

Zadnja dogodka v trojanskem in šentviškem predoru sta bila tipična: zaradi nesreče ali drugega izrednega dogodka se pred predorom prižge rdeča luč. In vozniki, z redkimi izjemami, mirno vozijo v predor.

Še več: posnetki varnostnih kamer prikazujejo bedake, ki so celo sposobni po odstavnem pasu obvoziti tiste, ki so vendarle upoštevali prepise in pokazali, da premorejo možgane, in zapeljati v predor. Samomorilci, praktično – da o tistih, ki so sposobni v predoru voziti vzvratno, samo da rešijo tisto pločevino, v kateri sedijo, niti ne govorimo.

A ostanimo pri osnovni temi: zakaj policija (s pomočjo DARS-a) pred predore ne namesti visokoločljivostnih kamer, ki bi se sprožile ob prižgani rdeči luči pred predorom in posnele tablice tistih, ki so ta semafor ignorirali in zapeljali v predor? Potem je treba le še poslati položnice (pred tem pa dvigniti kazen za tovrstne vozniške oslarije) . . Če je denarja za statične radarje, bi se ga kaj lahko našlo še za to.

Mimogrede: kup 'pametnih' se najde, ki trdijo, da ne ustavijo, ker se bojijo, da jih bo od zadaj 'snel' kak nepozoren tovornjakar. Bojazen je sicer realna, saj za volani tovornjakov vse prepogosto sedijo ignorantski osebki, ki so za volanom sposobni brati knjigo ali brskati po internetu, a če ustavite pravilno in si pustite prostor za umik (kar ni težko, če ste tudi pred ustavljanjem pozorno vozili s primerno hitrostjo in varnostno razdaljo), po ustavitvi pa spremljate dogajanje v vzvratnem ogledalu, je možnost za kaj hudega manjša, kot če zapeljete v predor.

Še ena ideja naši policiji: glede na to, da se tovornjakarji izjemno radi vozijo s premajhno varnostno razdaljo in med vožnjo počnejo vse drugo, le vozijo ne, predlagam nakup nadzornih kombijev s kamero, nameščeno v takšni višini, da lahko pokuka v voznikovo kabino.

V tujini je stvar uspešna, in ker taka kamera lahko zabeleži tako dejstvo, da je varnostna razdalja premajhna, kot dejstvo, da je voznik tovornjaka med vožnjo bral knjigo ali si pripravljal malico, bi lahko hitro kaznovali lep kup tistih, ki jim je vse drugo pomembnejše od varnosti njih samih in soudeležencev v prometu . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si