Kar malo sem ponosen nase. Ravnokar sem namreč domov zelo varno pripeljal kaka dva kilograma sadja. Za varno prehranjevanje.
Pa nisem ponosen zaradi prehranskih navad, ampak zato, ker se je sadje domov pripeljalo varno. V varnem, švedskem avtomobilu, z dobrim (saj pravijo, da se dobro blago samo hvali) voznikom za volanom in predvsem pripeto z varnostnim pasom.
Tista dva kilograma na desnem prednjem sedežu sta bila namreč dovolj, da je Volvo trdil, da imam sopotnika, in seveda z glasnim piskanjem zahteval, da se ta sopotnik pripne. In ker je sadje opozorilo ignoriralo in se ni pripelo, sem ga pripel sam. Red mora biti.
Če odmislimo humorno stran dogodka, pridejo na plan tudi bolj resne stvari. Pri trčenju bi se namreč sprožila (če bi bilo trčenje seveda takšno, da bi bilo to treba) tudi sovoznikova varnostna blazina - popolnoma brez potrebe. Strošek za zavarovalnico bi bil velik, kar bi seveda pomenilo tudi višje premije. Stotine evrov zaradi pet evrov vrednega sadja na desnem sedežu . .
V kategorijo nadležno spada tudi večina opozorilnikov za nepripet varnostni pas (Volvo je tu celo prej kot ne izjema): oglasijo se, takoj ko se avto premakne (pa čeprav gre le za počasno kotaljenje v avtomatski pralnici avtomobilov), in marsikateri med njimi ne ugasne niti takrat, ko nepripeta oseba zapusti vozilo. Resnično: pri nekaterih avtomobilih je treba ugasniti motor, da nadležno piskanje preneha, čeprav pravila Euro NCAP-a pravijo, da je lahko opozorilnik pri hitrosti do deset km/h povsem tiho, do 25 km/h pa se mora oglasiti le, če se je vozilo s hitrostjo med deset in 25 km/h premikalo več kot 60 sekund ali 500 metrov. Ko pa se vozilo ustavi, lahko utihne. In meja za zasedenost sedeža (za senzorje, ki to zaznavajo) je definirana kot masa petpercentilne ženske (okoli 45 kilogramov, kar je precej več od dveh kilogramov sadja). So pa pri Euro NCAP-u pozabili, da bi signal lahko utihnil, ko se vozilo ustavi.
Varno? Ne, nadležno . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Kazalo 14. številke Avto magazina