Po obljubi v prejšnji kolumni tokrat nadaljujem kratek pregled tekoče sezone na (približno) polovici tekmovalnega leta. Seveda bom pristransko največ prostora namenil 'svoji' panogi, gorskemu hitrostnemu avtomobilizmu.
Sezona državnega prvenstva se je letos začela dovolj zgodaj, že aprila, žal v popolnoma ponesrečenem terminu, ki je sovpadel s prestižno evropsko dirko v avstrijskem Rechbergu. Kljub temu so ajdovski entuziasti, s Silvanom Lulikom na čelu, naredili prvi korak k vrnitvi gorskega avtomobilizma v Primorsko, v prihodnjih letih pa se bodo morali bolj potruditi, če želijo pritegniti več dirkačev in močno mednarodno konkurenco. Ustrezen, zgodnjepomladanski termin in 'normalna' tridnevna prireditev (letos je bilo vse stlačeno le na petek!!) bosta za začetek popolnoma dovolj.
Težave z majhnim številom nastopajočih in slabo konkurenco so se nadaljevale tudi na drugi dirki, na Gorjancih. Kljub vse glasnejšim govoricam, da bo dolenjska dirka v prihodnosti nadomestila Ilirsko Bistrico na koledarju evropskega prvenstva, sta asfaltna podlaga in infrastruktura še daleč od evropske ravni. Svetli točki pa sta vedno boljše organizacijsko delo ambicioznega AMD Slovenija Avto, ki na svojih plečih nosi skoraj vse največje slovenske dirkalne spektakle, in Samo Golobič, ki je v vlogi direktorja dirke znova blestel. Kot organizator se bo Samo preizkusil na prihajajočih Lučinah, s katerimi se bosta začeli preostali dve tretjini prvenstva. Glede na to, da bosta celo dve od preostalih petih dirk tudi del evropskega prvenstva, bo podhranjena domača elita dobila priložnost dokazati se v močni mednarodni konkurenci.
Ko smo že pri Evropi – nič novega! Že po prvi polovici sezone, ki se je končala na maratonskem, 17 kilometrov dolgem Trentu, sta prvaka v obeh kategorijah že znana. V kraljevskem razredu bo Simone Fagiolli že četrtič zaporedoma stopil na najvišjo stopničko v skupnem seštevku, Srb Borkovič pa lahko že slavi v kategoriji turnih avtomobilov. Zato pa je veliko pomembnejše dejstvo, da se je na evropski ravni kriza v gorskem hitrostnem dirkanju končala. Po dveh letih opaznega osipa števila dirkačev se je letos število nastopajočih znova približalo številki 200, kar je odlična popotnica za največji športni spektakel v Sloveniji, ki bo znova na sporedu zadnji konec tedna v avgustu.
No, za to temo bomo porabili še veliko črnila oziroma gigabajtov – a vse ob svojem času.