Če je ena najboljših slovenskih značilnostih spogledovanje z boljšimi, je vsekakor najslabša pljuvanje v lastno skledo (samozaničevanje). Pa vendarle ti dve lastnosti skupaj delujeta odlično in nam zagotavljata pogosto počasen, a opazen napredek.
Jasno, mislim tudi na dirke! Lahko smo prepričani, da so vsi drugi boljši od nas, vse dokler naši rezultati ne dokažejo, da to ni res. In res ni res!
No, poglejmo, kaj se dogaja na polovici sezone v drugem najbolj priljubljenem športu po jamranju na Slovenskem. Državno prvenstvo je razpisano v petih panogah: KHD, GHD, Rally, v avtohtonem PRK in celo v driftu. Od 27 dirk jih bo celo 17 na slovenskih cestah! Navzlic in v posmeh strahovladi strahu in strahu pred strahom... No, pa le gremo naprej!
Lema, ki sicer drži pri življenju krožno prvenstvo, predvsem zahvaljujoč kopici Puntov, ki so, mimogrede, izvrstna šola za mlade (dirkajo pa predvsem stari), še nima domačega habitata, ostaja pa upanje, da se bo že v prihodnjem letu 'udomačil' na Racelandu. Boljši PR, večja medijska prepoznavnost, izenačena sezona v pokalu Punto, nekaj novih dirkalnikov v višjih razredih – to bi bila v kratkem (pozitivna) ocena letošnje prve polovice sezone.
Kljub vsemu veliko bolje kaže reliju. Kljub 'nehumani' prevladi Humarja in Škode, ki sta že julija (znova) državna prvaka, bodo boji v nižjih razredih prej ali slej producirali nove jerebe, peljhane in humarje. Ob izvrstni organizaciji relijev, zaljubljenosti medijev v to panogo in ob zvestih gledalcih se nam za njegovo prihodnost, ko je zaživel tudi v največjih mestih (Ljubljani in Mariboru), res ni treba bati.
O driftu nimam pojma in ga jemljem kot tujek v avtošportu, medtem ko paralelni reli kros (no, že ime je smešno) kot poceni zabava nadaljuje svoje življenje tudi zunaj Logatca. Prišel je celo v Ljubljano, bil na Vranskem in na Primorskem. Kako se bo razvijal v prihodnjih letih, ne vem, brez dvoma je na dobri poti, da postane resna avtošportna panoga. Čisto in ekskluzivno slovenska! Zakaj pa ne?
Če potegnem črto: veliko dirk, skorajda vse mednarodne, spodoben vozni park in (večinoma) vrhunska organizacija dogodkov. To je trenutna slika slovenskega avtošporta na polovici sezone 2012. Lahko bi bilo veliko, veliko slabše.
P.S.: Za GHD mi je zmanjkalo prostora. Prihodnjič: Polovica 2