Vladimir Stankovič: Še en konec sezone

20. 12. 2013
Deli
Vladimir Stankovič: Še en konec sezone

Kako močno Slovenci hrepenijo po adrenalinskih izzivih na dirkališču, zdaj vem iz prve roke.

Uvodna sezona na ljubljanskem Telemach Prokartingu v Ljubljani je pritegnila izjemno število Ljubljančanov in drugih 'dirkačev' iz vse Slovenije. Z lepim vremenom se je končala tudi prva sezona in vsi skupaj že težko čakamo prihodnjo pomlad.

Ko smo sredi maja letos znova, po dolgih letih, v Ljubljano umestili kartodrom, nisem pričakoval tolikšnega zanimanja. Prav tako nisem vedel, kako bodo priložnostni kartisti sprejeli naš zelo strogi dirkaški režim, ki spada k najmočnejši in zelo hitri različici rent-a-kartov. Že od začetka je bila filozofija Prokartinga natančno določena: z vrhunskimi kartingi na tehnični stezi dirkaške konfiguracije ponuditi ne le zabavo, temveč tudi paket vozniškega znanja, ki lahko občutno pripomore k večji varnosti v vsakdanjem prometu.

Nekaj občasnega zmrdovanja, včasih tudi zaničevanja samooklicanih vsevednežev je brez izjeme odpravil neusmiljeni čas kroga, ki se ga ne da prelisičiti, še posebno pa so bile učinkovite piruete na stezi, ki so 'svetovne prvake' v hipu vrnile v realnost. Velika večina naših uporabnikov je bila s ponujenim zelo zadovoljna ter pripravljena sprejeti popolnoma drugačen sistem izposoje kartingov – kar so številni izmed njih dokazovali z večkratnimi obiski.

Videno in doživeto na Prokartingu v njegovi krstni sezoni me je še enkrat prepričalo o popolnoma zgrešeni prometni politiki na državni ravni. Ta še naprej ostaja represivno usmerjena, stigmatizira hitrost in, po najnovejši modi, še varnostno razdaljo, medtem ko so vozniki, žejni znanja (še zlasti mladi), prepuščeni samim sebi. Tečajniki različnih (preštevilnih) treningov varne vožnje, ki vse bolj postajajo le ena izmed nebodijihtreba zakonskih obveznosti, prihajajo z naslednjo stopnjo znanja: 'Le stisni sklopko in rešil si problem!' Nedvomno je za dolgoročno izboljšanje varnosti v prometu ključnega pomena razumevanje osnov tehnike vožnje. Ne morem pa razumeti, da tega ne razumejo tisti, ki so plačani, da bi razumeli in prenesli temeljito izobraževanje v avtošole, šole varne vožnje ... Morda nekoč bodo, ko dirkanje ne bo enako divjanju in ko bo hitrost nehala 'ubijati'. Do takrat (pa tudi takrat) bomo bogate dirkaške izkušnje ponujali na ljubljanskem Prokartingu. Če si jih boste le zaželeli.

Novo na Metroplay: Gojmir Lešnjak - Gojc o svoji dolgi in bogati karieri