Konec sezone 2013 sem dočakal z olajšanjem. Zame in za slovenski avtošport je bil njen obraz neprijazen, skrb vzbujajoč in črnogled, na evropski sceni pa bleščeče razigran in poln optimizma.
Ampak da ne bo pomote: moja sezona, ki je bila katastrofalna, nima nobene povezave s skrb vzbujajočo sliko domačih prvenstev. Medtem ko sem se sam boril z negotovostjo, neodločnostjo in drugimi dejavniki, ki so obsodili sezono 2013 na čim prejšnjo pozabo, je slovenski avtošport potonil globlje v recesijo in stagnacijo.
Krožnih dirk, ki take, kot so, še vedno slonijo na hrbtu Mira Marinška, nima smisla niti komentirati. Že leta komaj deseterica slovenskih dirkačev ohranja kraljevsko panogo pri življenju – in nič več kot to!
Zelo skrb vzbujajoče je, da sta paradni disciplini slovenskega avtomobilizma, gorske dirke in reli, na strmi poti navzdol, bodisi da gre za število prireditev bodisi za število nastopajočih.
Ob vsem dolžnem spoštovanju do izvrstnega Humarja, ki je svojo kakovost letos potrdil tudi na mednarodni sceni, državno prvenstvo v reliju, v katerem zmaguje Clio, ne more imeti prave kredibilnosti, sploh če temu dodamo vedno manjše število posadk.
Tudi v gorskih dirkah, ki so bile v zadnjih letih najbolj razvita in najštevilčnejša panoga, sta poglavitni težavi upad kakovosti in zmanjšano število nastopajočih. Zadnje dirke prvenstva v italijanskem Čedadu se je udeležilo, kako pomenljivo, le 13 dirkačev, od katerih je s kolikor toliko spodobnim dirkalnikom kolikor toliko spodobno uvrstitev dosegel le Raspet! Z izjemo dirke v Lučinah, ki ji je uspelo ohraniti zadovoljivo raven, se preostali dve dirki v Sloveniji nista izognili 'recesiji'«: Ilirska Bistrica je bila tako rekoč brez evropske elite, z rekordno majhnim številom nastopajočih, Gorjanci pa še dve stopnički nižje na kakovostni in kvanitativni lestvici.
Medtem smo bili priča enemu izmed najmočnejših evropskih gorskih prvenstev. Švicarska mlada falanga Osell je, sicer neuspešno, napadala nedotakljivega Fagiollija, že dirka v Rechbergu je gostila več kot dvesto dirkačev, novo poglavje pa piše tudi Merli z neverjetno hitro dvolitrsko Osello.
Že ta zelo površna analiza kaže, da smo na stranpoti, morda celo v slepi ulici. Rešitve in izhod iz krize so na dlani, kot vsa ta leta, le pravi ljudje morajo povleči prave poteze. Bodo zmogli?