Vladimir Stankovič : Tehnika vožnje

18. 8. 2014
Deli
Vladimir Stankovič : Tehnika vožnje

Zadnjih nekaj mesecev prav vsak dan, razen ko dežuje, ljudem razlagam o tehniki vožnje. Seveda le tistim, ki me želijo poslušati in se želijo preizkusiti za volanom kartinga na našem Prokarting dirkališču.

Na ljubljanskem Prokartingu po razlagi osnov tehnike dirkalne vožnje sledi tudi čisti dirkaški 'brifing'. Že veste: zastave in druga temeljna pravila varnosti na stezi. Precej kartingašev obvezen brifing sprejme kot nebodigatreba, velika večina, potem ko pridobljene informacije uporabijo v vožnjo na stezi, pa naposled dojame pomen poznavanja tehnike vožnje. In to je le začetek dolge poti do varnejše, preudarnejše in na dirkališču hitrejše vožnje – tiste, ki popolnoma spremeni dojemanje vožnje kot take, pa naj gre za traktor ali formulo!

Kako dolga je ta pot in kako pomembno je nenehno teoretsko izpopolnjevanje, analiziranje ter ne nazadnje garanje za volanom, vam lahko zagotovim iz prve roke.

Zgodba je kratka in jedrnata: ko sem leta 1997 iz dirkalnih avtomobilov presedlal v enosedežne dirkalnike (formule), je bilo vse tako temeljito drugačno, da sem svojo tehniko vožnje prilagodil zelo hitro in brez večjih težav. Do leta 2012 sem pilil tehniko vožnje formule in preskok v športni prototip je bil na videz enostaven. A pravijo, da se hudič skriva v podrobnostih! Dirkalnik, ki se po tehnični plati (navidezno) zelo malo razlikuje od formule 3000, zahteva precej drugačno tehniko vožnje. Tam, kje je hitrejši od formule – v srednje hitrih in počasnih ovinkih –, dovoljuje veliko večje vhodne hitrosti in zgodnejše pospeševanje, medtem ko pretirano odločnost na stopalki na plin kaznuje precej manj strogo kot formula. Ko obvladaš teorijo, ti preostane le še ena malenkost: uresničiti jo v praksi. Na tej točki se začne sistematsko in zelo garaško delo! Na stezi za karting ali na gorskih dirkah pri hitrostih krepko čez 200 kilometrov na uro!

Nauk moje kratke zgodbe? Najprej poznavanje osnov tehnike vožnje, potem pa njeno nenehno izpopolnjevanje! Za nedirkače in občasne voznike kartinga to pomeni večjo varnost v vožnji ter neprimerno večji užitek za volanom, za dirkače pa je to edina pot do najvišje zmagovalne stopničke. No, kaj ni preprosto?!

P. S.: O tehniki vožnje prototipa se moram še veliko naučiti. Ne gre mi slabo, le dirkalne kilometre prepočasi nabiram!

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere