Moj pretenciozno-patetični naslov tokrat ne napoveduje propada slovenskega avtošporta ali kakšne globalne katastrofe.
Nanaša se le na začetek dirkaške zime, ki jo globalno merimo s formulo 1 in svetovnim reli prvenstvom, lokalno z državnimi in evropskimi prvenstvi, na mestni, ljubljanski ravni pa z zatišjem na dirkališču Prokarting.
Konec dirkanja – začetek analiz in premlevanja pretekle sezone! Skozi vsa svoja dirkaška leta sem se navadil na preprost sistem: do konca decembra se 'zabavam' z analizami pretekle sezone, 1. januarja začnem s sanjami in (večinoma) preambicioznimi načrti.
Ni treba posebej poudarjati, da je dirkaška zima nekaj najbolj groznega v življenju dirkača. Razen če ne dirkaš v formuli 1, obesiš dirkalne rokavice na klin za skoraj pol leta in čakaš, čakaš, čakaš ...
Med čakanjem in pregledi sezon, ki jih moram oddelati še v tem koledarskem letu, z veseljem pričakujem še kakšno analizo mladih in nadobudnih avtošportnih novinarjev na čelu z Luko Gregorčičem, ki je, kot kaže, dostojen naslednik Iztoka Franka in Gregorja Pavšiča. No, resnici na ljubo je Luka trenutno edini mladi novinar, ki se posveča domačemu avtošportu, njegovi začetni prispevki in evidentna zagnanost pa napovedujejo novo zvezdniško avtošportno novinarsko ime na naši revni medijski sceni.
Pozornost je pritegnila odlična Gregorčičeva analiza števila nastopajočih slovenskih dirkačev v vseh panogah našega avtomobilizma. Seveda, na prvem mestu so gorske dirke, dejanske številke pa so skrb zbujajoče. Največ, le 49 slovenskih dirkačev, je nastopilo na GHD Buzet, medtem ko nobeden od favoriziranih slovenskih relijev ni uspel zbrati niti 40 dirkačev na startu!
Enako je že vrsto let in končno moramo nehati iskati izgovore ter pogledati resnici v oči in realno oceniti dejanski doseg slovenskega avtošporta. Perspektiva njegovega razvoja je le v okviru evropskih in regionalnih prvenstev, mnogo bolj kot število nastopajočih je pomembna njihova kakovost – in ta je največji problem ter največja ovira dolgoročnega napredka.
A to dejstvo že odpira nove teme za analize in napoveduje dolgo zimo premlevanja vedno enakih tem. Kar še ne pomeni, da bodo dolgočasne. Vsaj upam ...
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del