Prav smešno (in hkrati seveda tudi tragično) je, kako je večina tistih, ki nastopajo pod budnim (ali manj budnim) očesom javnosti, uperjenih proti cestnemu prometu. In kakšne bedarije počnejo v tem imenu.
Razni dnevi brez avtomobila, recimo, ki ljudi pozivajo k uporabi mestnega prometa. A hkrati taisti čudaki (ki se sicer po navadi sami vozijo z avtomobili) pozabljajo, da je predpogoj ureditev javnega prometa. Ureditev vsaj na ravni, ki nam v svetu ne bo povzročala sramote.
Ljubljanski JPP nam jo, recimo, pa je za to očitno vseeno tako državi (recimo prometnemu ministrstvu, ki bi sicer, kot je videti, rado cestni promet kar ukinilo) kot mestu (oziroma županu Jankoviču, ki raje kot v JPP vlaga v nepotrebne stadione). In potem na velikem testu mestnega potniškega prometa, ki ga je izvedla uveljavljena in zanesljiva organizacija EuroTest, LPP pristane na usmiljenja vrednem predzadnjem mestu. Zanič je vse razen cene vozovnic.
In če bi izvajalci testa še bolj upoštevali tudi udobje, ki ga prevozna sredstva zagotavljajo, bi zastareli, glasni in slabo vozni ljubljanski avtobusi pristali na povsem zadnjem mestu, tudi za zagrebškimi tramvaji. In potem nas pozivajo, naj to bedo uporabljamo za vsakodnevni prevoz? Hvala, ampak ne hvala. Raje kako minute dlje potrpim v avtu in plačam parkirnino. Mesto pa naj, če že ne zna urediti javnega prometa, vsaj poskrbi za nova parkirna mesta. Ljubljana je tako in tako premajhna za resen javni prevoz.
In da se je nekomu res zmešalo, dokazuje tudi Zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v javno železniško infrastrukturo, ki ga je vlada na zadnji seji sprejela in poslala v nadaljnji proces sprejema. V njem recimo predlagajo, da naj bi sredstva za financiranje železniške infrastrukture zagotavljali iz letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu. Se jim je popolnoma zmešalo? Ne premorejo niti trohice pameti več? Zakaj bi vozniki osebnih avtomobilov financirali železnice? Zato, ker se vozijo po cesti? Prav neverjetno je, kako daleč so sposobni iti sovražniki avtomobila . .
Železnico naj financirajo tisti, ki jo uporabljajo (kot recimo v Belgiji, kjer ob ceni vsake vozovnice uporabniki po novem plačajo dodatna dva evra za financiranje infrastrukture). In če se državi zdi, da je financiranje v nacionalnem interesu, naj denar zagotovi iz žepov vseh državljanov, ne pa le od tistih, ki se z avtomobili vozijo po cestah. Tistih cestah, ki so zanič in obupno vzdrževane in za katere je denarja že tako premalo . .
In namesto bedarij, kakršna je ta zakon, naj država raje poskrbi, da bodo tisti, ki bi ceste morali vzdrževati v skladu z zakoni in predpisi, pa tega ne počnejo (torej cestna podjetja in njihove odgovorne osebe), striktno, vedno in brez milosti kaznovani za svoje nedelo.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu