Do letošnjega največjega evropskega avtomobilskega dogodka, frankfurtske mednarodne avtomobilske razstave (IAA), nas ločijo še trije tedni in prav zdaj se bo za pisalne mize vrnila tudi večina vodilnih v nemških avtomobilskih tovarnah.
Pritisk 'najnovejših novic' je že čutiti, pripravljanje vzdušja nestrpnega pričakovanja, da se odprejo vrata frankfurtskega sejma, pa ni nič posebnega – z njim se srečamo vsako drugo leto.
A vendar se zdi, da bo letošnja IAA drugačna, kot so bile tiste do zdaj. Evropska avtomobilska industrija je v krizi, hkrati pa se vse bolj kaže prepad med nemško industrijo in tisto iz preostale Evrope. Zadeva je seveda podobna kot v drugem evropskem dogajanju. Nemške znamke so se za IAA temeljito pripravile, številne novosti so za nastop v Frankfurtu seveda nujne. Predvsem tekma med tremi premijskimi znamkami, Audijem, BMW in Mercedesom, je zelo vroča in bo še bolj.
Manj zavzeto (in z manjšim denarnim vložkom) se na IAA predstavljajo drugi evropski izdelovalci, predvsem zato, ker je navsezadnje frankfurtska razstava najprej in predvsem dober predstavitveni oder za nemški trg, šele nato je na vrsti Evropa. Nemške kupce pa avtomobilski izdelki iz drugih evropskih držav vse prej kot navdušujejo. Francosko-nemški spor med izdelovalci sicer ni tako izrazit, a se vendarle dogaja. Tu je, na primer, prepoved prodaje zadnjih modelov nemškega Mercedesa v Franciji zaradi zapletov s homologacijami.
V juliju so se sicer prodajne številke v nekaterih večjih evropskih državah popravile (Španija, Francija, tudi Nemčija). A evropska nenemška avtomobilska industrija je temeljito načeta in do tega, da si bo lahko opomogla, je še daleč. Predvsem pa je razpeta med dvema odločitvama – ali vložiti v novosti, ker če teh nimaš, je tudi prodaja slabša, ali pa si prihraniti denar za reševanje strukturnih težav s tovarnami v državah, katerih javnost se ne strinja z zmanjševanjem števila zaposlenih (Italija, Francija).
Po do zdaj znanih in napovedanih novostih, ki jih bomo videli v Frankfurtu, bo tako tudi tam najbrž scena precej razdeljena, tu nemški izdelovalci z vso inovativnostjo izvozne industrije, ki je v razcvetu in zaradi katere je tudi država v povsem drugačnem položaju, tam drugi, ki jih je kriza stare celine prizadela veliko bolj, kot je videti.
Prispodoba dveh vlakov je sicer zelo obrabljena, a za dogajanje v avtomobilski industriji se zdi, kot da so Nemci na vlaku, druge pa v prihodnost pelje konjska vprega.