Želimo si mlade kupce

5. 12. 2007
Vinko Kernc
Vinko Kernc

Zgodba sega v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so pri Daimler-Benzu nenadoma ugotovili, da so njihovi kupci v povprečju zelo stari, in to jih je (z)motilo. Da je Mercedes-Benz danes to, kar je, gre v večini pripisati prav tej ugotovitvi in dejanjem, ki so sledila.

Na tiskovnih konferencah ob predstavitvi (in vožnji) novih avto­mobilskih modelov vseh znamk skoraj redno poslušamo: zdaj je oblika bolj mladostna, bolj športna, bolj športna je notranjost, bolj športni so merilniki, imamo tudi športne motorje, že serijski sedeži so športni. Ni konca o športnem poglavju. Verjetno si ob tem lahko mislite, da se 70-letniki ne ukvarjajo prav navdušeno s športom.

Ni dolgo tega, odkar so na neki mednarodni novinarski konferenci izjavili, da je bila doslej povprečna starost kupca nekega njihovega modela 49 let in da bo zdaj z novim modelom to čisto drugače: da bodo kupci zdaj pol mlajši in da bodo to predvsem ženske. Na domači predstavitvi istega modela je potem neki novinar (logično? ) vprašal: »Ali se vaši blagovni znamki globalno zdi sramotno prodajati avtomobile 49 let starim moškim? «

Nekaj zagotovo velja: 49 let star moški ima (po navadi) več denarja in več kredibilnosti pri nakupu kot 25 let stara bejba. Kje je torej težava? Kaj se je zgodilo z marketingarji, da so nenadoma ugotovili, da je treba avtomobile, ki so vedno dražji in nikakor ne poceni, prodajati mladim ljudem, še najraje ženskam?

Radioaktivna tempirana bomba na dnu Atlantika grozi človeštvu

Ja, verjamem, da je prodajalcu v salonu, ki je nekako praviloma moški (a seveda ne nujno), ljubše v salon dobiti bejbiko kot pa njenega fotra. A to s prodajo nima nobene povezave. Verjamem tudi, da se z nekega zornega kota zdi bolj frajersko, če se proizvajalec ali njegov poslanec zaveda, da njihove avtomobile kupujejo mladi, dinamični in neobremenjeni ljudje, ne pa stari zadrgnjenci. Prijatelj, mladenič pred vstopom v srednja leta, je nekega dne zgroženo ugotovil: »A veš, da v takšnem avtu, kot ga imam, videvam samo starce? ! « Slabo za imidž ali le nizka samozavest in neprepričanost o svoji izbiri oziroma odločitvi?

Odgovor je morda dosti bolj preprost, kot se zdi. Res je sicer, da s ‘športnostjo’ avtomobilski proizvajalci krepko pretiravajo (ker se v številnih primerih sliši že abotno), pri željah o starosti kupcev pa najverjetneje manjka le ena beseda. Trditev iz naslova bi se najbrž morala glasiti: Želimo si tudi mlade kupce.

Potem bi vse skupaj postalo malo bolj smiselno.

P. S.: MB je to izrazno rešil zelo elegantno; pravijo, da gre za prehod star voznik – uspešen voznik.

Vinko Kernc