Želimo si mlade kupce

5. 12. 2007
Deli
Vinko Kernc

Zgodba sega v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so pri Daimler-Benzu nenadoma ugotovili, da so njihovi kupci v povprečju zelo stari, in to jih je (z)motilo. Da je Mercedes-Benz danes to, kar je, gre v večini pripisati prav tej ugotovitvi in dejanjem, ki so sledila.

Na tiskovnih konferencah ob predstavitvi (in vožnji) novih avto­mobilskih modelov vseh znamk skoraj redno poslušamo: zdaj je oblika bolj mladostna, bolj športna, bolj športna je notranjost, bolj športni so merilniki, imamo tudi športne motorje, že serijski sedeži so športni. Ni konca o športnem poglavju. Verjetno si ob tem lahko mislite, da se 70-letniki ne ukvarjajo prav navdušeno s športom.

Ni dolgo tega, odkar so na neki mednarodni novinarski konferenci izjavili, da je bila doslej povprečna starost kupca nekega njihovega modela 49 let in da bo zdaj z novim modelom to čisto drugače: da bodo kupci zdaj pol mlajši in da bodo to predvsem ženske. Na domači predstavitvi istega modela je potem neki novinar (logično? ) vprašal: »Ali se vaši blagovni znamki globalno zdi sramotno prodajati avtomobile 49 let starim moškim? «

Nekaj zagotovo velja: 49 let star moški ima (po navadi) več denarja in več kredibilnosti pri nakupu kot 25 let stara bejba. Kje je torej težava? Kaj se je zgodilo z marketingarji, da so nenadoma ugotovili, da je treba avtomobile, ki so vedno dražji in nikakor ne poceni, prodajati mladim ljudem, še najraje ženskam?

Ja, verjamem, da je prodajalcu v salonu, ki je nekako praviloma moški (a seveda ne nujno), ljubše v salon dobiti bejbiko kot pa njenega fotra. A to s prodajo nima nobene povezave. Verjamem tudi, da se z nekega zornega kota zdi bolj frajersko, če se proizvajalec ali njegov poslanec zaveda, da njihove avtomobile kupujejo mladi, dinamični in neobremenjeni ljudje, ne pa stari zadrgnjenci. Prijatelj, mladenič pred vstopom v srednja leta, je nekega dne zgroženo ugotovil: »A veš, da v takšnem avtu, kot ga imam, videvam samo starce? ! « Slabo za imidž ali le nizka samozavest in neprepričanost o svoji izbiri oziroma odločitvi?

Odgovor je morda dosti bolj preprost, kot se zdi. Res je sicer, da s ‘športnostjo’ avtomobilski proizvajalci krepko pretiravajo (ker se v številnih primerih sliši že abotno), pri željah o starosti kupcev pa najverjetneje manjka le ena beseda. Trditev iz naslova bi se najbrž morala glasiti: Želimo si tudi mlade kupce.

Potem bi vse skupaj postalo malo bolj smiselno.

P. S.: MB je to izrazno rešil zelo elegantno; pravijo, da gre za prehod star voznik – uspešen voznik.

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol