Honda Civic 1.8i VTEC i-shift Executive

8. 11. 2007

O novem Civicu lahko v uredništvu povemo marsikaj dobrega, so pa tudi področja, na katerih nas je futuristično oblikovan Japonec razočaral. Eno izmed takšnih je robotiziran menjalnik.

Začelo se je silno obetajoče. Dobri sedeži nudijo zadostno mero opore (bočna opora naslonjal moti le pri vstopanju in izstopanju, če imate sedež blizu volana), izdatno nastavljiv volanski obroč pa pripomore k odličnemu položaju za volanom, ki je eden najboljših v tem razredu. Volan je dokaj neposreden, povratno dovolj informativen, da vliva zaupanje.

Dodaten sladkorček sta še obvolanska uhlja za upravljanje šeststopenjskega robotiziranega menjalnika s pomenljivim imenom i-shift (jaz pretikam). Z desnim se pretika navzgor, z levim pa navzdol. Huda tehnologija, bi pomislil, ampak le do prvega stika z menjalnikom. V samodejnem načinu deluje menjalnik včasih zmedeno, obotavlja se pri izbiri prestave, kar je še najočitneje pri vožnji v klanec.

Če imate na stopalki za plin peresno lahko stopalo, bo menjalnik prestavo zamenjal brez pretiranega cukanja, sicer pa vožnja ni tako udobna. Bolje je, da voznik poseže v pretikanje (to lahko stori tudi, kadar je izbran samodejni način, zadostuje le pomik ročice ali pritisk na ‘ušesi’) in izbere ročni način. Tako lahko sam določa, kdaj bo menjalnik zamenjal prestavo, in trenutku primerno zmanjša pritisk na stopalko za plin ter s tem tudi cukanje.

Zakaj nam je pri vožnji v električnih avtomobilih velikokrat slabo?

Ročni način je primernejši zlasti pri prehitevanjih, saj se z njim izognemo včasih zmedeni elektroniki, ki pri samodejnem načinu ‘premišljuje’ o izbiri prestave, prav ko je to najmanj primerno. Ker je položaj za volanom Civica odličen, podvozje dobro, lega na cesti pa zanesljiva, priporočamo izbiro ročnega menjalnika, šeststopenjski robotizirani namreč vzame vso športnost, ki jo premore ne preveč prožen 1, 8-litrski bencinski motor. V spodnjem območju vrtenja je dovolj vrtljajev za umirjeno vožnjo in zmernejšo porabo goriva.

Motor je najživahnejši v zgornjem polju vrtenja, sorazmerno z vrtljaji in hitrostjo pa seveda raste tudi žeja. Če bi se menjalnik na ukaze, ki jih dobiva prek obvolanskih ušes (ali ročice ? ročni način), odzival hitreje, bi bila vožnja s Civicom z i-shiftom lahko tudi v užitek, tako pa od voznika zahteva predvsem potrpežljivost. A na Hondino srečo obstajajo tudi vozniki, ki si pod besedno zvezo ‘huda tehnologija’ predstavljajo predvsem tehniko, ki dela (pretika) namesto njih.

Mitja Reven

Foto: Saša Kapetanovič