Evo, da ne bo polemike, kako bi s spremembo cestninskega sistema lahko za vse ustvarili dovolj pravičen sistem.
Uvede se elektronski nadzor cestninjenja, ki pa samo beleži premike naših vozil.
Sistem sešteva prevožene kilometre in te uvrsti v enega od razredov, ki bi jih s primerno tarifo uvedli.
Tarifa 1 bi v denarju stala naprimer 30 evrov in dovoli do 5000 prevoženih kilometrov.
Tarifa 2 bi v denarju stala 100 evrov in dovoli do 15000 kilometrov.
Tarifa 3 lahko stane tud 300 evrov če je treba, in dovoli neomejeno število kilometrov.
Če presežeš omejeno število kilometrov, dobiš domov fakturo za doplačilo.
Cena 30 evrov je za tiste ki avtocesto uporabljajo samo nekajkrat letno sigurno pravična, brez zamere, ampak kdor misli da je to preveč naj ostane na domačem kolovozu in pase ovce še naprej.
Cena 300 evrov pa spet ni pretirana za nekoga, ki se dnevno vozi na relaciji Koper-Ljubljana. Za tiste vmes pa 100 evrov tudi ne pomeni praznega hladilnika. V ta razred bi po mojem padla večina Slovencev, in tisti, ki bi prevozili do 15000 kilomerov po avtocesti sigurno niso neki klošarji, ki bi se vozili kar tja v tri dni. V glavnem bi te vožnje pomenile vikend izlete na morje, smučarijo, službo (kar pa je ponavadi itak plačano) in podoben luksuz ali pa potrebo. Tisti, ki pa bi konec decembra ugotovili, da so nevarno blizu meji 15.000 kilometrov, pa lahko tistih nekaj dni še vedno uporabijo brezplačne regionalke.
Na ta način ohranimo prednosti vinjete, za občasne uporabnike naredimo zadevo finančno sprejemljivo, ceste ostanejo varnejše in prevoznejše, brez zastojev in podobnega sranja.
Kaj pa vi mislite? ?