Ob novici, da so v garaži v bližini Newcastla odkrili zapuščen Bugatti 57 (ki je z oceno 'top zustand' vreden cca 4 mio) se niti nisem posebej začudil. Marsikaj podobnega a najverjetneje manj prestižnega bi morda našel tudi pod kakšnim Slovenskim kozolcem.
Tudi v naših krajih se najde kaj zanimivega. Marsikdo je zanimive primerke, ki so v Sloveniji ostali po vojni uporabljal, nekateri so izvajali celo neprimerne predelave.
V zadnjem letu je zanimiva zgodba o Mercedesu W143, 1935, ki ga je lastnik avtoservisa za Bežigradom po vojni uporabljal za taksi prevoze. Nato je skoraj 50 let avto praktično zazidan stal v garaži. Lastnik ga je potem najprej podaril mehaniku, ki ga je spravil k življenju. Usposobil je motor, zavore, volan. Karoserija je ostala praktično nedotaknjena, saj so ga potem, ko so videli, da zadeva pelje in ko so izvedeli kako dragocen je ta avto, prvotni lastniki po poštenem? plačilu želeli nazaj. To je tisti avto, ki ga je Vinko Kernc ovekovečil na sejmu starodobnikov v Ljubljani. Star zarjavel Mercedes je v tej karoserijski izvedbi vreden vsaj 50 jurjev. Restavriran pa dvakrat toliko.
Pa ne gre pri tej stvari za denar, gre za to, da se starina ohrani. In prepričan sem, da se v marsikateri garaži in pod marsikaterim kozolcem skriva kakšen kup železja, ki morda ni vreden toliko kot hiša, je pa vsekakor del tehnične in kulturne dediščine in ga je kot takega vredno ohraniti.
Le kdo ima vpogled v arhive o registracijah vozil v Sloveniji? ? ?
Verjemite mi, to bi bilo zelo zanimivo branje.