Kilometri

18. 2. 2012
Deli
Kilometri

Da bo zgodba o domnevno prevrtenih kilometrih nekega BMW-ja iz oglasa na spletnem oglaševalskem portalu tako zelo popularna si pa res nisem mislil. Forumaši in komentatorji so dobili svojih pet minut.

To ni zgodba o poštenosti prodajalcev avtomobilov, pa naj gre za posrednike, pooblaščene prodajalce ali posameznike. Nekateri na števcu napisano stanje kilometrov pač prilagajajo glede na svoje potrebe, drugi ne. To se je dogajalo že prej in se bo dogajalo še naprej.

Meni se to prevrtavanje števcev sploh ne zdi problem. Prvič zato, ker naj bi bilo pri vsakem avtu z ustrezno diagnostično opremo ugotoviti dejansko število prevoženih kilometrov. Pri nekaterih ta oprema, da bi ugotovili poseg v števec kilometrov, sploh ni potrebna, saj imajo različni modeli različne 'finte'. Samo za primer, nekateri modeli Golfov tretje generacije so po prevoženih 300.000 kilometrih digitalni števec samodejno prestavili na nič, nad njo pa se je izgubil napis 'total'. In potem je tak avto naredil še naslednjih 150.000 kilometrov, lastnik pa je pozneje kot prodajalec izpadel baraba, saj je bil kupec (poučen s strani podkovanih 'svetovalcev') prepričan, da je prav on tisti, ki je števec obrnil za kakšnih 100 jurčkov. Potem je izpogajal za nekaj stotakov nižjo ceno in se zadovoljen odpeljal. A v bistvu je prav on izpadel ovca, saj je prepričan, da ima avto okrog 250.000 kilometrov, v resnici pa je kupil avto s 450.000 kilometri. Vseeno pa se je z njim še dolgo vozil. In bil zadovoljen.

Prevoženih kilometrov ne šteje samo števec v avtomobilu, tu so še razni motorni moduli, centrale ABS sistemov, ki štejejo vrtljaje koles, zabeležena zgodovina servisnih intervalov in tako naprej, pač od avta do avta drugače. Samo pozanimati se je treba.

Kilometre avtomobili beležijo tudi drugače. Vsi znamo pogledati izrabljenost volana, manšete prestavne ročice in sedežev. Bolj izkušeni o kilometrih sodijo po stanju vratnih tesnil, obrabljenosti tipk na armaturni plošči, povešenih senčnikih, nekateri pa o kilometrini sodijo na podlagi iztrošenosti mehanike in občutku, ki ga dobijo med vožnjo. Tudi tukaj velja, da imajo različni modeli različne hibe. Samo pozanimati se je treba.

In tudi če avto ima veliko kilometrov to sploh ni nujno problem. Potrebno je pač preveriti splošno stanje mehanike, karoserije in notranjosti. Če je ta dobra, potem ni problema. Sam sem že večkrat zavestno kupil avto, za katerega mi je bilo jasno, da je podatek o kilometrini na števcu zlagan. Če je avto dober je pač dober. Moj 'dejli' ima 440.000 kilometrov, pa je še vedno zelo lepo vozen avto. In ko se ekipa z njim odpelje na Krk na 'momačko' je nepogrešljiv in neprecenljiv.

Rabljen avto? Nekateri avto ohranijo, drugi iz novega naredijo 'sekret'. Če znate, ga kupite. Če ne, izberite novega. Nikar pa za svojo neumnost ali naivnost ne krivite trgovcev in drugih prodajalcev. Saj vas ne silijo, samo ponujajo.

 

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del