Spet o varnosti

10. 5. 2013
Deli
Spet o varnosti

Po ponedeljkovi tragediji v kateri sta življenje izgubili dve dekleti je jasno - obeta se nova, strožja zakonodaja.

Predvidevam, da se bo vsa strogost spet odrazila zgolj v višini kazni za prometne prekrške. Vsaj tako je moč v dnevnem časopisju v teh dneh prebrati, za tak pristop pa se več kot očitno zavzemajo stari in večkrat dokazano neuspešni borci za večjo varnost na cesti. Gospodje iz AMZS, gospodje iz sveta za vzgojo in preventivo v cestnem prometu, čakam še na odziv koga iz Policije.

In spet se bo dogajalo, da bodo v duhu povečevanja prometne varnosti globe pisali na vpadnicah, avtocestah in drugih manj nevarnih odsekih, na Slovenčevi v Ljubljani pa zagotovo ne bo policijske patrulje z radarjem. Tam vozniki v resnično veliki večini vozimo v okviru omejitve ali pa vsaj zelo zelo blizu. Tisti, ki se imamo za zrele pač vemo, da dosti hitreje tam enostavno ni varno, sploh pa to nima smisla.

Se pa občasno najde tudi kakšen, ki se v svojem narkomanskem ali alkoholnem opoju pač požvižga na vsa pravila, tista, ki jih piše zakonodaja, in tista druga, ki jih narekuje morala. In zdaj bomo zaradi nekoga, ki je v opoju povzročil tragedijo po domače povedano naj...li vsi. To enostavno ni prav. Naj bodo kazni še tako visoke, še vedno se bo tu in tam pojavil kakšen norec. Ampak taki ne potrebujejo kazni, taki bi morali k psihiatru in to še preden povzročijo tragedijo.

Moti tudi dejstvo, da o varnosti zdaj po časopisju in televiziji spet govorijo ljudje, ki po mojem niso najbolj merodajni.

Cenim njihov trud, ampak, da gospodje iz AMZS tako odločno in vztrajno predlagajo večje kazni za tiste, ki se popolnoma dosledno ne držijo predpisov ni ravno korektno, saj se je prav njihova organizacija pred časom znašla v aferi s tehničnimi pregledi, ki so namenjeni prav zagotavljanju varnosti.  Pa tudi to po mojem ni kritčno, saj dvomim da je tehnika pogosto vzrok za nesrečo. Bolj pogosto je verjetno vzrok stanje ceste, ampak o tem in odgovornosti cestarjev v zadnjih dneh nihče ne govori nič. Če že zagovarjajo visoke kazni bi bilo nujno, da so te prilagojene premoženjskemu stanju posameznika. Če ima norec denar za kazni, potem mu vzemite njegov čas. Le tega ima vsak dan točno toliko kot revež. Naj dela družbenokoristna dela, naj zamudi dan prenažiranja na jahti, naj zgnije od dolgočasja, če se ga ne da uporabiti za nič drugega. Na denar tak človek ne bo nikoli trznil, bolj ga bo bolelo to, da si z njim ne more kupiti časa. Sicer pa taki tiči denarja uradno tako ali tako nimajo.

Gospodje iz sveta za varnost v cestnem prometu se trkajo po prsih, češ, kakšnega napredka smo bili deležni v zadnjih ne vem koliko letih. Poglejmo resnici v oči. Nesreč ni glede na gostoto prometa nič manj kot jih je bilo nekoč, vsaj tako pravijo zavarovalnice. Ne mečite nam peska v oči in priznajte, da je za manj mrtvih in težko poškodovanih bolj kot vaše podražitve zaslužna sodobna varnostna tehnika v avtomobilih. Se je pač lažje ubiti s 30 let starim kot z novim ali 10 let starim avtom. In 30 in več let starih avtomobilov pa na cestah ni več veliko.

Policija pač zaračunava tako kot piše v zakonu. Bilo bi pa odlično, da bi vsi policisti znali realno in zdravo presoditi, kdaj je kdo s kakšnim svojim dejanjem resnično pretiraval. V tem primeru tudi visoke kazni ne bi bile problem. Je pa problem, če nekdo zaradi majhne prekoračitve hitrosti na nekem relativno varnem odseku ceste, zaradi previsoke kazni ne more plačati obroka kredita za stanovanje.

Se pa strinjam z g. Štabo iz AMZS, da je za stanje na cestah vsaj malo in posredno odgovorna tudi politika. Vendar ne zato, ker je pred kratkim znižala globe za nekatere prometne prekrške. Enostavno zato, ker dopušča, da ta kriza traja. Ljudje s(m)o zaradi nje pod stresom, prestrašeni, nervozni in zdaj že tudi besni. Zgodovina je človeštvo že naučila da večja je kot kriza in beda, več je zlobe, alkohola, drog, zločinov in nerazumnih dejanj. In trenutna, prav nič rožnata situacija Slovencev se zdaj odraža tudi na cestah.

Berem, da nekje v Skandinaviji, ki nam jo vedno postavljajo za vzor, del denarja pridobljenega iz pobranih kazni, naključno razdelijo med voznike, ki vozijo varno. In se marsikdo zaradi tega vozi bolj previdno, kulturno in varno. Stimulacja očitno funkcionira. Pri nas je to znanstvena fantastika, ampak kakšna ugodnost (popust pri cestnini morda) za tiste, ki nimajo kazenskih točk bi mogoče obrodila sadove. Do takrat pa bo tisti, ki za osnovno cestno takso odšteje 500 evrov, ker ima slučajno 16 let starega Jeepa Cheerokeya vrednega prav tako 500 evrov, neupravičeno domneval, da kakšen odsek tako drage ceste pripada izključno njemu.

Ampak tega nekateri še niso dojeli, za njih so vzrok za nesreče samo premajhne globe. In iz naslova večjih kazni pobrani dodatni milijoni, mrtvih ne bodo vrnili, prav tako pa s cest ne bodo odstranili norcev, pijancev in odvisnikov. Pa niso kritični samo omenjeni, pobijajo se tudi trezni in razumni ljudje.  In med nami vozniki je 99% takih, ki se trudimo voziti varno, dajemo prednost, omogočamo vključevanje, prehitevamo varno, včasih vozimo malenkost hitreje kot bi smeli, spijemo kakšen deci pa vseeno ostajamo odgovorni. Ne smemo biti kaznovani zaradi enega samega procenta bedakov.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere