Tomos je razmišljal o avtomobilu - in traktorju

7. 2. 2015
Deli

Po tem ko so mojstri z Gorenjske predstavili svoj gokart, ki ga poganja Tomosov motor so tudi v naši redakciji na dan privreli spomini. Na prve kilometre s Tomosovimi - avtomobili.

Tomos je v sedemdesetih letih resno in takrat predvsem zelo vizionarsko razmišljal o malem mestnem avtomobilčku, ki so ga poimenovali Triko. Edini prototipni primerek je danes razstavljen v Tehniškem muzeju v Bistri, poganja pa ga motor, ki je kasneje poganjal tudi legendarne mopede APN6. Avtomobilček s tremi kolesi bi po takratnih predpisih sodil v kategorijo koles z motorjem, v njem pa je dovolj prostora za dve osebi.

Da so se pri Tomosu dobro zavedali potenciala svojih motorjev pa dokazuje tudi gokart, ki so ga sicer izdelali pri takratnem Avto-moto društvu Koper. Izdelan je bil po zamisli konstruktorja g. Janeza Imperla, možakarja, ki je odigral pomembno vlogo pri razvoju Tomosovih dirkalnikov. Gokart so uporabljali za vzgojo mladih v prometu, z njim pa so se nekajkrat pojavili tudi na različnih tekmovanjih. Žal z uporabno fotografijo tega gokarta ne razpolagamo.

V enem izmed  glasil delovnega kolektiva tovarne Tomos iz leta 1970  pa je mogoče zaslediti tudi podatek, da so takratni inženirji te slavne Koprske tovarne menda resno razmišljali o tem, da bi jugoslovanskemu tržišču ponudili tudi čisto pravi majhen - traktor. Obstajale so tudi namere, da bi licenčno proizvajali mopede Ciao, govori pa se tudi o Vespi. Tehniški muzej Slovenije v Bistri hrani fotografijo licenčne Vespe, ki je imela Tomosove značke.

Da pa so bile domače variacije na temo Tomosovih avtomobilčkov v osemdesetih letih zelo priljubljene pa se iz prve roke spominjamo tudi sami. Takrat smo se kot otroci lahko vozili z skoraj čisto pravimi avtomobili, ki so nam jih izdelali fotri. Poganjali so jih seveda Tomosovi dvobrzinci.  Vozili smo se po naseljih in kolovozih, parkrat tudi po speedway stezi v Šiški, za razliko od danes pa so nam takrat še miličniki samo pomahali in se veselili skupaj z nami. Nobenih homologacij, nobenih kazni, skoraj nič pravil. Vse kar si rabil je bila skromna mera zdravega razuma. In si se vozil. Bilo je luštno biti mulc.

p.s.

kdo ugane kateri znan in uspešen slovenski moto-športnik je na sliki v repliki starega Forda?

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj