Prvi tedni Januarja so vsaj kar se tiče TV programa bolj zanimivi kot božično novoletni čas.
Vse tipične, romantično božične filme zamenjajo odlične reportaže z relija Dakar, ki jih prenašajo nekatere športne televizije. In vsake toliko časa zavrtijo posnetke iz zgodovine tega tekmovanja. Vidim Vespo PX 200. Vedel sem, da je na tem tekmovanju nastopala, ampak rad bi vedel več.
Pogooglam.
Prvega januarja 1980 so v Parizu v štartni vrsti med 211 motocikli, avtomobili in tovornjaki stale tudi 4 Vespe. Francoska ekipa, sedem držav, 10 tisoč kilometrov brutalnega terena. Dirko sta končali dve Vespi (50%), in še 79 drugih vozil (37%). Zanimiva statistika. Še bolj zanimive so bile priprave in težave s katerimi se je ekipa soočala pred dirko.
Vespe so pripravili v tovarni, namestili so večje posode za gorivo, dodali še eno dodatno rezervno kolo, to pa je bilo kar se tiče predelave in priprave Vesp v glavnem vse. Šele nekaj dni pred pričetkom dirke so dobili spremljevalno vozilo Land Rover V8, do zadnjega dne so iskali primerne gume za Vespe, vendar takrat nihče na svetu ni proizvajal terenskih ozkih 10 colskih gum. In so se odločili uporabiti serijske.
Dirkali so bolj na lahko. Medtem ko so se številni borili s časom, so si vespisti vzeli čas za klepet, pojedli pašteto, nato pa spet na polno naprej. Na poti čez sipine jim je pomagal kar spremljevalni Land Rover vendar organizator kljub temu, da je to vedel niti ni preveč kompliciral. Na koncu je eden od tekmovalcev z Vespo odnehal, drugi je svojo prelomil na pol, tretji in četrti pa sta Dakarski reli brez večjih težav končala.
Dakar je danes drugačen, profesionalen. Takrat je bil avantura, danes je šport. Vespa (PX) pa ostaja (skorajda) enaka. Vožnja z Vespo in tudi njenimi nasledniki, skuterji vseh vrst, v resnici ni samo vožnja, vedno je bila nekaj več. Dogodek.
Foto: Dakar d'antan
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere