Dirkaški blog - Marko Ukota

21. 5. 2010
Deli

Pozdrav vsem bralcem, sem Marko Ukota in vas bom popeljal v svet supermoto dirkanja z omejeno žepnino. Letos tekmujem v Italiji, v prvenstvu Triveneto, zato vam bom opisal kako to zgleda pri naših zahodnih sosedih.

Dve dirki smo letos že dali skozi, naslednja nas čaka ta konec tedna v Adrii, kjer smo prejšnji teden tudi bili na treningu. Tisti, ki ste mogoče že slišali zanjo se sprašujete kaj mi počnemo na progi za Zonde, Ferrarije in Lamborghinije. Odgovor je prav nič, saj imamo svojo progo ob »ta veliki«, in sicer na velikem betonskem parkirišču, vendar je vseeno kar lepa in hitra proga.

Adria je ena on bolj oddaljenih lokacij v prvenstvu, čeprav je od Kopra »le« dobrih 230km. Pot traja slabe 3h, ker zadnjih 60km ni avtoceste. Čeprav je počasnejša se zabava začne že tam, namreč stereotipi o italijanskih voznikih še kako držijo. Cesta je kar široka in ravna, zato lokalci veselo prehitevajo v škarje, velikokrat pa se ne izide in morajo oba avta zapeljat na rob, da se lahko sredinski stisne mimo brez čelnega trčenja pri 80kmh. Te tragikomike se nikoli ne naveličamo, fajn pa je tudi, da lokalne hitrostne kamere ne prepoznajo slovenskih registracij.

No proga je, kot sem pravil, betonska, imamo pa tudi offroad odsek. Za dan vožnje je potrebno plačati 40€, kar je v primerjavi s Slovenijo več, vendar so v IT na progi redarji z zastavicami in rešilni avtomobil pripravljen na pomoč. V tej državi je supermoto tudi precej bolj popularen kot pri nas, saj je povprečno na dan, ko je offroad odprt in vreme pravo okoli 70-100 voznikov. Posledično je na progi pogosto kdo v napoto, ampak tako vsaj še prehitevanje treniramo. Zabavno je tudi opazovati kake skupine počasnejših, ki se med seboj prehitevajo, ker po italijanski tradiciji rinejo z glavo skozi zid in pogosto se kdo za koga zatakne in skeglja še druge v svoji okolici.

Zaradi drugačne podlage tudi amortizacija nagaja (ob nagibanju se trese motor), ampak nastavitev ne tikam, ker s svojim obsežnim znanjem situacijo vedno poslabšam. Razen tresenja ni nekih težav, celo offroad odsek na tej progi solidno peljem. Ta mi sicer vedno predstavlja težave, ker krosa ne znam voziti, tukaj pa na srečo ni treba biti ravno Irt, ker večjih skokov ali tehničnih odsekov ni.

To je vse za moj prvi blog, kot sem pravil bo v nedeljo dirka, več o samem tekmovanju in seveda rezultatih naslednji teden!

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del