Veriga in filter: jih bo treba prat!

13. 9. 2011
Deli

Pozdravljeni bratje lenuhi, tokratni blog vam ne bo všeč, pisal bom namreč o najbolj osnovnem vzdrževanju motorja: čiščenjem verige in zračnega filtra. To je treba počet ne glede na to kakšen motor imate. Kako, kaj, kako pogosto in ostalo boste izvedeli v blogu.

 

Najprej KAKO POGOSTO:
To je zelo različno glede na uporabo in vrsto motocikla, osebno na motokrosu to počnem po skoraj vsaki vožnji. Če je proga prašna je zračni filter treba očistit, veriga lahko načeloma še en dan zdrži, če je pa blatna velja obratno. Pri supermotu brez offroad vožnje sem oboje očistil po pribl. treh treningih, čim pa je vključen offroad velja isto kot za motokros.

Za tiste, ki imate razne registrirane motorje: če se sprašujete kdaj ste to nazadnje opravili bo najbrž že treba. To je najbolj enostaven način za pridobitev moči in ohranjanje zdravja motorja.

ČIŠČENJE VERIGE:
Velik sovražnik verige je vlaga, zato jo po navadi odstranim že pred pranjem motorja, v nasprotnem primeru pa jo po pranju našpricam z WDjem. Verigo postavim v kakršnokoli posodo in vanjo nalijem čistilno tekočino. Če imate verigo brez O-ringov je najbolje uporabiti kar bencin, ker ta najbolje opravi delo. Če imate gumice pa raje uporabite nafto ali kaj podobnega, ker jih bencin lahko poškoduje.

Za čiščenje uporabljam star, trd čopič, ki sem ga izmaknil nonotu (ker so trše ščetine lahko bolj grobo čistim). Najprej očistim verigo iz strani (glej sliko). Pomembno je, da odstranite umazanijo med členi in ne samo na vrhu. Verigo obrnem in ponovim vajo na drugi strani, vsak člen posebej. Na koncu včasih verigo malo podrgnem še iz zgornje in spodnje strani. Čisto jo obesim na klin in pustim, da se posuši.

Suho verigo ni pametno dolgo puščati na soncu, ker tudi njej UV žarki škodijo. Najbolje jo je kar vrniti na motor in namazati. Ko verigo nameščate bodite pozorni, da je zatič na členu, kot na sliki, obrnjen v smer vrtenja, ker ga lahko v nasprotnem primeru kak kamen zbije in veriga odleti, na svoji poti pa morda še poči blok motorja. O-ring veriga mora ob mazanju biti topla, saj mora mast priti pod gumice med člene. Tudi pri verigi brez gumic zelo pripomore, da je na delovni temperaturi.
Najbolj običajen način za to temp. doseči je, da gremo na vožnjo (sicer jo pred vožnjo tudi malce namažite) in jo takoj po tem ponovno podmažemo, jaz pa včasih kar fen nastavim in jo tako segrejem. Mazivo med vrtenjem kolesa nanesemo na notranjo stran členov (glej sliko). Če ste dobili idejo, da bi motor kar vžgali in dali v prvo ...pozabite nanjo. Zakaj? Pojdite na Google Slike in vpišite »chain lubing accident«, slike povejo vse.

Če verigo pogosto čistite in mažete uporabljajte manj gosta maziva ( npr. Motul Chain lube offroad), ker ta nase lepijo manj umazanije in čiščenje je dosti lažje. V nasprotnem primeru uporabljajte gostejša, ker nudijo bolj dolgotrajno zaščito in mazanje. Izogibajte se mazanju z WD40, ker ne opravlja dela tako, kot ga namenska maziva.

ČIŠČENJE ZRAČNEGA FILTRA:
Zračni filter odstranimo in ga postavimo v posodo. Jaz ga odstranim že pred pranjem motorja in namestim pokrov (dobi se ga za kakih 25€) na njegovo mesto. To storim zato, da lahko varno operem še airbox in da lahko motor perem brez sedeža, ker voda škodi peni v njem.

V posodo nalijemo čistilno tekočino in spet se vsi kregajo o tem, kaj naj uporabljajo. Jaz uporabljam kar bencin, ker delo opravi hitro in učinkovito. Naj bi sčasoma začel škodovati lepilu med sloji filtra, vendar jaz nisem še nikoli videl poškodb, tudi pri kolegih ne. Druga varianta je pranje v prašku, vendar je dosti bolj zamudno, lahko pa kupite namensko tekočino za pranje filtra. Moj dekliški priimek je Frank, torej sem žid, zato se držim poceni izbire, bencina.

Vrnimo se na temo, filter pregnetemo in očistimo, na koncu pa iztisnemo vso tekočino ven (treba ga je stiskat, z ožemanjem se poškoduje pena) in pustimo, da se posuši. Suh filter namažemo, jaz uporabljam mazilo v spreju, ker je zame najbolj praktično, lahko pa kupite mazilo v plastenki. Na koncu še rob (tam, kjer se dotika airboxa) malce namažite z mastjo, da bo fajn tesnilo. To je vse!

Smo že končali, a je bilo tako težko? No ja vem, da je bilo, tudi meni se nikoli ne da, ampak si naštimam muziko in gre. Ali pa grem do kolega v delavnico, kjer lahko to počnem v družbi, pa še vmes kakega sršena eliminiram (glej sliko). Brez skrbi, nobena neonka ni bila poškodovana med pobojem. Kakorkoli že čopiče v roke mularija!

FACEBOOK

Tokrat se ne bom zahvalil CPK RACINGu, ker mi pri tem nič ne pomagajo. Pa tudi Lucky 7 Racing Rieju ne.

 

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del