310 proti 449

27. 7. 2010
310 proti 449

Včeraj je Husqvarna v bližini Fana, mesta ob italijanski jadranski obali, predstavila paleto enduro motociklov za leto 2011 s paradnim konjem TE 449 na čelu.

Testiranje sem pričel na TE 250. Znana zadeva: izredno lahkoten enduro stroj, ki pa je zaradi prostornine podhranjen v nizkem območju vrtljajev in ga je zato treba tiščat, da se premakne.

Potem presedem na TE 310, ki je po novem v osnovi TE 250 zadnje generacije, a s povečano prostornino. Prejšnji (tudi 2010) TE 310 je namreč izhajal še iz starega TE 250, ki pa je imel motor v osnovi enak tistemu iz TE 450. (Pre)velik, torej. Med nami, to bi pri Husqvarni morali storiti že prej, a so, verjetno, čistili zalogo. Rezultat: skoraj enaka teža kot prostorninsko manjši brat a občutno več moči v srednjem območju vrtljajev. Bomba!

Potem pa poslastica dneva, čisto novi TE 449. V nov okvir so vgradili BMW-jev agregat, a tudi tega korenito predelali. Motor vleče od 'štantgasa', zato pogosto prestavljanje na enduro pisti ni bilo potrebno, a se mi je po drugi strani motocikel zdel veliko težji, okornejši od manjših TE-jev. Zdelo se mi je, da sem bil s 310-kubično Huso hitrejši . .

Pa je kolega vzel v roke Nokio s štoparico in sem odpeljal hiter krog z obema, s TE 310 in s TE 449. Rezultat? Do sekunde enak čas! Dve minuti in štiriintrideset sekund, če se ne motim.

Vprašam Salminena, kako to in če so oni kdaj preizkušali različne motocikle na isti progi z istim voznikom. Da so, se je nasmehnil, in da on naredi enako hiter čas s 125-kubičnim dvotaktnikom ali 510-kubičnim štiritakterjem: "It's the rider that makes difrence."

Zdaj pa tuhtajte in razglablajte, kaj je bolje. 125, 250, 300, 310, 390, 400, 450, 510, 530 ali morda 570?

Od kod so najboljši ljubimci na svetu? Kako so se odrezali Slovenci?