Tisočšeststo-polovic

1. 9. 2011
Deli
Tisočšeststo-polovic

Na predstavitvi modela K 1600 so poudarili, da so šestvaljnik razvili s pomočjo izkušenj iz avtomobilskega oddelka. Je možno, da ...?

Na mednarodnih predstavitvah so navadno prisotni ljudje iz najvišjih položajev v tovarni. Dizajnerji, šefi razvoja tega in onega, direktorji marketinga in tako naprej. Zanimivi ljudje so to in pogovori z njimi, čeprav navadno bolj kratki, so ena izmed stvari, ki so mi v novinarskem poslu v veliko čast in veselje.

Na letošnji predstavitvi BMW-ja K 1600 GT in GTL sem šefa razvoja nevemčesaže, ampak zdi se mi da prav agregata, povprašal, ali razmišljajo tudi o trivaljnem motorju. Pa je rekel ta stric (pametni pišejo, neumni pozabijo) da ne.

Trije valji v vrsto so super zadeva. Vsaj za cestno uporabo, za na teren morda res malo manj. Vibracije so majhne, prožnost odlična, zvok prijeten, navor precej uporabnejši kot pri štirivaljnikih … Še vsi trivaljniki, ki sem jih vozil, so pustili odličen vtis: Benellija TNT 899 S in TreK Amazonas ter četica Triumphov Daytona 675, Street Triple, Speed Triple ter 800- in 1050-kubični Tiger.

Zdaj pa si vzemite tri minutke in si oglejte tale video posnetek, ki prikazuje princip razvoja novih BMW-jevih avtomobilskih agregatov. V resničnosti to seveda ni tako preprosto, da bi kar z laserjem šestvaljnik prerezali na dva dela in dobili dva trivaljna motorja (pri minuti in petdeset sekund!), a snovalci rinejo prav v to smer: v gradnjo motornih blokov, ki se lahko s kar se da malo spremembami uporabijo za več različnih motorjev.

Kaj že poganja novega GTL-a? Vrstni šestvaljnik. S kakšno prostornino? 1.600 kubičnih centimetrov.

No, zdaj pa vzemite rezilko s ta veliko 'šajbo' in dobili boste motor (dva, če smo natančni), ki bo v prihodnosti nadomestil vrstni dvovaljnik. Res? Pojma nimam, možno pa je.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj