O lisicah

11. 9. 2009
Deli
Tole žvau sm pa slikal na Bloški planoti.

Motocikel (lektorica pravi, da ne smem pisati MOTOR, ker motor = agregat) ima svoje prednosti in slabosti. Temna plat motoriziranega dvokolesa je, na primer, slaba zaščita pred vremenskimi vplivi, kar sem v teh hladnih jesenskih jutrih občutil tudi sam. Tole namreč tipkam v domači postelji z otrdelim križem zaradi lastne naivnosti 'saj za na skuter ne rabim ledvičnega pasu in jakne'… Bemtiš. Ja no, vsaka šola nekaj stane.

Je pa motocikel/moped/skuter sila praktična zadeva. Ravno v prvih septembrskih dneh smo imeli na testu štiri poceni skuterje. O tem, kaj za jurja dobite, boste lahko čitali v prihodnjem Avto magazinu ker v tem kontekstu niti ni važno, povedati želim le, kako praktična je uporaba motoriziranega dvokolesnika v Ljubljani, tudi če ima le 50 'kubikov'. Uporabljali smo jih v mestu, z vsakim pa sem se zapodil tudi do Kranja in nazaj. Z avtmobilom mi ta pot vzame, zavisi od gužve, od pol pa do ene ure, s skuterjem po cesti pod Šmarno goro pa nikoli več kot 45 minut. Parkiram ga tri korake od vhoda v pisarno, kjer pohlevno čaka na naslednji skok po opravkih. Da bi parkiran na mestu, ki sicer ni označeno kot parkirno, koga motil, v teh dneh nisem slišal. Ker skuter v širino meri tiste pol metra, tudi na robu pločnika ne ovira pešcev, niti invalidskih vozičkov, niti… Kaj pa vem, meni se zdi, da ne moti nikogar. Kar za avtomobil, parkiran na pločniku, tudi če je Smart ali Toyota IQ, ne morem trditi.

In potem ljubljanska redarska služba nabavi lisice. Verjamem, da se najde tudi kdo, ki svoje motorizirano dvokolo parkira na mestu, kjer ta definitivno ne sme biti (kaj pa vem – pred vhod v parlament) in če bodo redarji kaznovali take, vse lepo in prav. Če pa mislijo težiti mopedistom, ki so štiri- zamenjali za dvokolesnik iz povsem praktičnega razloga in tako mnogo manj bremenijo mestne ulice, potem se, po mojem skromnem in morda napačnem mnenju, težave lotevajo na nepravi način.

Zakaj ne bi vzeli vedra barve in čopiča, avtomobilski parkirni prostor razpolovili na dva dela in zraven pristavili znak 'samo za motocikle'? Zakaj ne bi nekako pomagali tistim, ki so pripravljeni svojega SUV-a s trilitrskim dizlom zamenjati za uporabnega MP3-ja?

Z (dovolj) brezplačnimi parkirnimi mesti za motoriste, na primer?

Strinjam se, da je treba kaznovati tiste brez čelad, pa z glasnimi auspuhi in tiste brez tablic, upam pa, da lisic ne bodo natikali kar vsepovprek. Ker … Ker potem bomo motoristi jezni.