Če izbiramo naj športnika, naj biznismena, naj avtomobil in naj protestni transparent, pa dajmo še naj-motocikel. Ampak pozor - tale lestvica ni povezana s kilovati, kilogrami, stotinkami, ... Temveč izključno glede na širino nasmeha voznika med in po vožnji (in še danes ob spominih na uživaške kilometre). Zakaj 11 in ne 10? Ker sem jih opisal 10 in se potem spomnil na novozelandskega Suzukija ... Torej:
1. Triumph Street Triple R
Marca je bilo na jugu Portugalske že prijetno toplo. Bridgestone je za preizkus novih gum S20 pripravil ločen test na stezi in na cesti. Za ta drugi test je bil v res dolgi koloni testnih motociklov le en Triumph Street Triple R in kdor je po zajtrku čakal še na kapučino, je ob prihodu iz hotela jezno mrščil obrvi in iskal nadomestek. Pa ga ni. Mali Triple v izvedbi R je unikat v svetu nakedov. Kasneje sem se na nekem drugem dogodku srečal z angleškim novinarjem, ki se me je takoj spomnil: "Aha, ti si tisti, ki mi je ukradel Street Tripla!"
Z Željkom iz Motopulsa sva ga preizkusila vzporedno s Suzukijem GSR 750, ki sploh ni slab stroj - a ob R-u mu je lahko kar malo nerodno.
2. KTM 125 EXC
Vedno znova moram razlagati, zakaj le 125. Zato, ker je fajn! Končno ga lahko tiščim do konca, pa še to ne vedno. Res je, v nižjem območju vrtljajev primanjkuje navora. In ja, res nima 'štarterja'. Ima pa zelooo nizko težo, (bojda) 32 'konjev' na kolesu in izjemen zvok.
Verjemite ali ne - 450-kubični štiritaktnik mi je na terenu postal neroden kot kak LC4. Tistih nekaj prijateljev, ki so imeli priložnost preizkusiti stopetindvajsetico, se strinjajo.
3. Honda PCX 150
Mali skuterčič na tretjem mestu? Ej, PCX je super izdelek. Če iščete skuter za v mesto in malo naokrog, je danes verjetno ena boljših izbir. Prijetno majhen, neverjetno okreten, dovolj prostoren, živahno poskočen, presenetljivo stabilen in gorenjsko varčen. Če ne verjamete - preizkusite.
4. BMW R 1200 GS
Občutka, ko narediš prve metre z velikim GS-om, sem se zdaj že privadil. Človeka v trenutku zagrabi, da bi se nekam odpeljal. Čim dlje, tem bolje. Glejte: na primerjalnem testu je zasedel 'šele' tretje mesto, a tega 'feelinga' na drugih strojih ni. Morda ravno zato, ker mi je po kar nekaj prevoženih skupnih kilometrih postal že prijetno domač? Ja, v sanjski garaži bi bil tudi GS. Fotrovski gor ali dol.
5. Ducati Multistrada 1200
Na Multistradi tega 'GS občutka' nisem imel, a me je (spet) navdušila neverjetna kombinacija voznih lastnosti, iskrivosti, udobja in karakterja. Sediš udobno (skoraj) kot na GS-u in se v ovinek pelješ kot Rossi. Hudo. Je pa temu primerna tudi cena. Je že prav tako.
6. KTM 350 Freeride
Mešanec med športnim enduro in trial motociklom je razblinil mnenje, da gre za 'softiča'. Ja, vzmetenje res ni namenjeno motokros stezi, ampak za rabo na vseh drugih terenih ne boste našli bolj zabavnega stroja. Imel bi ga tako malo za naokrog, a sumim, da bi v mestu postal preganjan kot skejterji ...
7. Yamaha T-Max 530
Vidi se, da T-Max ni nastal čez noč. Yamaha ima na področju maksi skuterjev dolgoletne izkušnje, zato na velikem Maxu vse 'štima': vozne lastnosti, moč motorja, delovanje prenosa moči, zavore, zvok, kvaliteta izdelave ... Edino položaj za krmilom je malce 'italijanski'. Bodite pozorni pri naslednjem obisku naših zahodnih sosedov pa boste vedeli, kaj s tem mislim.
8. BMW S 1000 RR MM
Kaj pomeni MM, vas zanima? Ne, Google vam ne bo pomagal, kajti ime modela sem si izmislil. Dva m-ja pomenita začetnici dirkača, ki z BMW-jem letos ni bil daleč od osvojitve naslova svetovnega prvaka. Ojej, kako ta motor leti in kako lepo se pelje. Hudo in še hujše. Stroj. Avion. Raketa.
Naj spomnim: po vožnji je nastal eden izmed najbolj branih blogov. Klik.
9. Vespa 125
S tehničnega stališča Vespa kljub sodobnejšemu agregatu ni nič posebnega. Vespa pač. Ampak rimska izkušnja z nobenim izmed tule omenjenih strojev ne bi bila niti slučajno tako pristna kot z - Vespo. Cel žur.
10. Kawasaki ZX-10R
'Cestaki', priznam, niso 'moj doma'. Na cesti sploh ne vem, kaj bi počel z njimi. Ajde, dvakrat, trikrat ga olupiš krepko preko omejitev, potem pa, če ne nadaljuješ z nevarnim kršenjem CPP-ja, postane dolgočasno. Zato sem sila hvaležen (še enkrat Bridgestonu), da sem novo Desetko lahko preizkusil na dirkališču. Auuu, peče! Kawa je fenomenalen stroj. Z odličnim sistemom proti zdrsu ostaja dvesto konjev nekako pod kontrolo kljub rahlim 'power slajdom'. Upam si trditi, da se hitreje kot tisti dan z Ninjo še nisem vozil.
11. Suzuki GN 250
Zakaj? Mislim, da tale blog lepo razloži izkušnjo. Včasih so kilovati in sodobna elektronika pač sekundarnega pomena ...
Lastniki, simpatizerji in prodajalci ostalih vam ljubih strojev - brez zamere, prosim. Pred nami je novo leto in nove možnosti za testne kilometre. Se vidimo!
foto: Saša Kapetanovič, Aleš Pavletič, Matej Memedovič, Matevž Hribar, arhiv