Stanovniku je še pred prvo kontrolno točko odpovedal agregat na dirkalniku. V cilju pete etape najhitrejša dva voznika na Yamahah, Casteu in Pain. V skupnem seštevku po petih etapah vodi Pain pred Casteuom in Desprejem.
Peto etapo Dakarja 2013 si bomo zapomnili po nesrečnem odstopu edinega slovenskega predstavnika na dirki, Mirana Stanovnika. Podrobnosti ta trenutek še niso znane, saj je Stanovnik sporočil le, da mu je odpovedal motor in da mora žal odstopiti.
»Žal mi Arica ni usojena. Na srečo se je reli letos končal bolje kot lani, saj sem ostal nepoškodovan, žal pa ne morem reči enako za motor. V globokem pesku je v komoro zračnega filtra prišel pesek, od tam pa v valj motorja in poškodoval vitalne dele do te mere, da motorja ni bilo več možno spraviti v življenje. Poizkusili smo vse možne načine, motor sem razdrl in poizkusil zagnati še z drugim akumulatorjem, ampak ni šlo,« je povedal Stanovnik. Možnost, da bi do okvare prišlo zaradi varčevalnih ukrepov, je ovrgel: »Ne, pri teh stvareh nismo niti malo varčevali. Prejšnja leta smo zračne filtre prali in ponovno uporabljali, letos pa smo jih vsak dan menjali z novimi. Kako je prišel pesek v motor, zaenkrat še ne vem. Lahko je prišlo do kakšne razpoke ali kaj podobnega. To bomo raziskali, ko bo motor prišel v tabor.«
Na vprašanje, kako vidi zanimivo stanje v samem vrhu razreda motociklistov, kjer se trenutno pred lanskoletnim zmagovalcem Despresom nahajata dva Yamahina dirkača, je odgovoril: »Prepričan sem, da ima Despres vse pod nadzorom pa tudi menim, da je KTM še vedno bolj vzdržljiv motor kot Yamaha. Pa ne zato, ker ga vozim sam, ampak ker se je tako pokazalo na prejšnjih dirkah. Dirke po petih dneh še zdaleč ni konec.«
Za Mirana Stanovnika je bila letošnja udeležba na reliju Dakar, če štejemo tudi odpovedano dirko leta 2008, že sedemnajsta v karieri. 29. decembra 1996 se je iz Granade prvič podal na takrat še afriški reli in kot novinec presenetil s prihodom do cilja v Dakarju na odličnem 26. mestu med 50 uvrščenimi motoristi, poleg tega pa je dobil še nagrado za 'fair play'. Do cilja je prišel tudi naslednje leto, leta 1998 pa je odstopil zaradi izpahnjene rame. Nato je od leta 1999 pa do danes reli končal sedemkrat; od tega po podatkih organizatorjeve spletne strani trikrat na trinajstem mestu. Lansko leto je odstopil v 10. etapi zaradi padca pri veliki hitrosti, letos pa v peti etapi zaradi okvare agregata.
Najhitrejši na peti etapi med Arequipo in Arico je bil Francoz David Casteu pred sonarodnjakom Oliverjem Painom (oba vozita Yamaho). Favorit za končno zmago, Cyril Despres, se je s KTM-om uvrstil na peto mesto in v skupnem seštevku ostal na tretjem mestu, kjer ima pred šesto etapo dobrih šest minut zaostanka za vodilnim Painom.
Kaže, da omejitev največje dovoljene prostornine na 450 kubičnih centimetrov daje pozitivne rezultate z vidika zanimivosti dirke, saj avstrijski KTM ni več v tako očitni prednosti. Naj spomnimo, da je avstrijski KTM slavil nepretrgoma 12 dirk zapored, izjema je le leto 2008, ko je bila dirka odpovedana.
Jutri dirkače čaka 767-kilometrska etapa do mesta Calama v Čilu, naslednji dan pa bo karavana prečkala mejo z Argentino.
foto: Maindru
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del