Dakar 2015, 9. etapa: Coma zmerno in zanesljivo, Stanovnik 30.

Dan po katastrofalnem nastopu Hondinih dirkačev na Dakarju je Helder Rodrigues dokazal, da je še vedno izjemno hiter.

13. 1. 2015

Rodrigues je današnjo etapo dobil s skoraj štirimi minutami prednosti pred rojakom Goncalvesom, na tretjem mestu in s sedmimi minutami zaostanka pa je v cilj pripeljal od včeraj vodilni v skupnem seštevku Marc Coma. A ker je Rodrigues daleč zadaj, se je Coma danes zadovoljil le z nadziranjem Goncalvesa, ki je po tej etapi s petimi minutami zaostanka tudi edini, ki lahko Španca še ogrozi, če ta ne bo imel tehničnih težav ali če ne bo storil res hude napake. Tretjeuvrščeni Quintanilla je namreč že skoraj pol ure zadaj, saj si je danes nabral kar 23 minut zaostanka za Como.

V taborih je sicer slišati glasne pripombe na razmere na včerajšnjem drugem delu maratonske etape, ko so dirkači z mootrji vozili po kilometrih in kilometrih slanega jezera, ki je uničevalo tehniko. Na vprašanje o smiselnosti dirkanja preko mokrega slanega jezera je Miran Stanovnik odgovoril: »Včerajšnja etapa je na tehniki pustila posledice. V vseh šotorih, tudi v naši ekipi, so mehaniki do jutra prali, podmazovali in menjavali določene dele na motociklih. Zlasti jo je skupila električna napeljava. Kdor se je včeraj odločil, da nas pošlje preko slanega jezera, je na svoja pleča prenesel veliko odgovornost, saj je vsem naredil veliko škodo. Motocikli v lasti dirkačev, ki so odstopili, so dobri le še za na smetišče, saj jih niso takoj sprali s sladko vodo. Sol je dirkalnike dobesedno požrla.« Bo treba menjati agregat? »To se bo odločil vsak sam, a jaz zaenkrat ne vidim potrebe. Motor dobro dela in ne kuri olja, kar bi bil znak za preveliko obrabo.«

Današnjo 450 kilometrov dolgo preizkušnjo, prvih 50 kilometrov je bilo še v pesku in sipinah Atacame, nato pa so se tekmovalci podali na ozke in od dežja poškodovane kamnite cestice, je Stanovnik končal na 30. mestu. V skupnem seštevku je še za tri mesta boljši. »Etapa se je začela s petdesetimi kilometri lepih sipin, ki so zahtevale polno pozornost pri spremljanju navigacijske naprave, nato pa je sledil trd in kamnit teren s predeli feš feša. Po prevoženih 150 kilometrih, ko sem moral iz zadnje preklopiti na prednjo posodo za gorivo, mi je ugasnil motor. Približno pol ure sem se ukvarjal s tehniko, nakar sem gorivo vlil direktno skozi komoro zračnega filtra in motor je spet stekel. Preostali del etape sem vozil na vso moč in ujel nekaj tekmovalcev, a čutim, da sem porabil preveč moči. Vseeno sem vesel, da se je razpletlo brez večjega zaostanka ali celo odstopa. Do jutri, ko nas čaka še druga maratonska preizkušnja, se bo treba fizično in psihično pripraviti na najhujše. Tukaj v Calami so razmere sila neprijazne. Vetrovno je, povsod nosi droben pesek,« je po etapi povedal Miran.

Med avtomobilisti Al-Attiyah še naprej zaneslivo vodi, na etapi pa je zaradi okvare obstal Stephane Peterhansel. Več o dogajanju mad avtomobilisti na Avto Magazinovi spletni strani.