Dakar 2018-11: Price dobil etapo, Barreda odstopil, bo Walkner zdržal pritisk?

18. 1. 2018
Deli

Zdaj je tudi uradno: 40. izdaja zloglasnega relija je vredna Thierryja Sabina in njegove vizije. V bivaku ni več enega človeka, ki bi se pritoževal, da je Dakar postal prelahek, preveč predvidljiv in premalo avanturističen. Coma uživa novo spoštovanje med 'vojsko in ljudstvom'. Jutri motoristi 'na izi' do San Juana!

Kakšno sliko je dala 11. etapa? Brez zamere, če se bolj osredotočim na moto kategorijo - bolje poznam situacijo in akterje, obenem pa je moj poudarek upravičen, saj je bitka v resnici napeta le v moto kategoriji. Če Carlos Sainz ne bo naredil hujše napake, si do cilja na brzincu, tako kot na primer Ignacio Casale med štirikolesniki, lahko privošči tudi kozarček čaja mate v kiosku ob cesti. Med Peterhanslom, ki bi moral poleteti z nadzvočno hitrostjo, da bi prehitel Sainza, ter Nasserjem Al-Attiyahom, je 24 minut razlike - El Principe še lahko dohiti Petra, a bi tudi sam potreboval čudež v obliki Peterhanslove napake. Da bi Peugeot zopet slavil trojno zmago, pa je ta hip vsaj teoretično in praktično nemogoče, saj se posadka Despres/Castera šele na 30. mestu.

V motoristični kategoriji se je včeraj (10. etapa) zgodilo več kot v vseh etapah prej, 11. etapa je prav tako ni skoparila z deus ex machina usodnimi dramskimi preobrati. Toby Price, ki je včeraj slepo sledil domačinu Kevinu Benavidesu iz Salte, se je skupaj z Benavidesom, Barredo, Meom in še nekaj fanti izgubil v nepravem slepem kanjonu. Matthias Walkner se je zanašal na avstrijsko trmo in šel po svoje - a prav, in prevzel vodstvo v skupnem seštevku za dobrih 45 minut. Danes je fant, ki ga je v puščavski reli usmeril sam Kini, odprl progo, kar pomeni avtomatično izgubo časa, a je etapo kljub temu končal na petem mestu ter zadržal 32 minut skupne prednosti.

Če sem za koga res vesela, da mu je danes uspelo, je to Toby Price - še nekaj tednov pred Dakarjem sploh ni bilo jasno, ali bo Avstralec lahko nastopil na dirki, saj lansko leto ni odpeljal niti enega samega relija, poleg tega pa je še novembra šepal. Hudo mi je zaradi enega najbolj nadarjenih in najbolj nenavadnih tekmovalcev v cross-countryju Adriena Van Beverena, ki se je očitno bolj poškodoval, kot se je sprva mislilo: ne le ključnice, pač pa tudi hrbet in prsni koš. Ne pišem rada o tem, pred to platjo relija si zatiskam oči, a dejstvo je, da je danes v igri samo še 82 motoristov od približno sto petdesetih. Danes je odstopil tudi večni dakarski osmoljenec Joan Barreda Bort in na listo neporavnanih računov z Dakarjem dodal še enega. Težave s kolenom so bile le prevelike, dirkanje v takšnem ritmu pa je za poškodovanega dirkača postalo nevarno in je rekel NE ruski ruleti.

Kam postaviti termostat, da bodo računi nižji?

So pa tudi odlične novice, za katere vsak dan poskrbi Simon Marčič, ki je danes za Super Fiambalo sicer potreboval nekaj več časa, a je še vedno na krasnem 68. skupnem mestu, ter meni zanimiva presenečenja/odkritja, ki delajo reli Dakar še dosti bolj vznemirljiv. Poglejte si samo, kako dobro je na poti Johnny Aubert, ali pa novinec Oriol Mena, da ne govorimo o nekaj najboljših italijanskih enduraših, ki so tu prav tako prvič, vozijo okrog 30. mesta in s tem dokazujejo, da se vse da. 

In še dve osebni ... Juan Rojo iz Chilecita ima 20 let, tekmuje v kategoriji Originals (brez asistence) in je skupno 53. To je že njegov drugi Dakar, prvega se je udeležil pri 18-ih letih in mu je zlomil srce. Pobiral se je dve leti, in tukaj je, bo, jutri, ko si na Avtomagazinovi strani lahko preberete njegov intervju.

In tu je še drugi mladenič, ki vsak dan bolj dokazuje, da so na Hondi postali bolj modri, saj so ga vzeli kot zamenjavo za poškodovanega Goncalvesa: Ignacio Cornejo Florimo je junior svetovni prvak v cross-coutryju, doma iz Iquiqueja in smo o njem že pisali. Nacho je trenutno skupno deveti, prepričana pa sem, da bo pametno zgrizel do konca. Če ne drugega, Nacho ima Goncalvesov dirkalnik in take mašine še ni imel v rokah.

POMEMBNO: Za jutri je organizator odpovedal drugi del maratonske etape za motoriste. Uradno verzijo še čakamo, a bojda so se motoristi uprli prenevarni etapi.

Tina Torelli
foto: Red Bull Content Pool, Honda Racing, Tina Torelli

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec