Organizator je zaenkrat upravičil napovedi o težjem in bolj puščavskem reliju: karte so se tako med motoristi kot avtomobilisti v tretji etapi mešale iz ure v uro.
Reli Dakar je nepredvidljiv, in če kdo to zelo dobro ve, je to ravno tudi letos edini slovenski tekmovalec. Sicer Simon Marčič ni edini edini predstavnik neke države - tudi Savdska Arabija, Ekvador, Latvija, Monako, Slovaška, Romunija, Kostarika, Kanada, Finska in Srbija imajo le po enega tekmovalca, in prav srbski tekmovalec Gabor Saghmeister je Simonu včeraj omogočil nadaljevanje etape in relija. Nekdanji srbski prvak v motokrosu, za katerega je ta Dakar že deseti po vrsti, je povedal, da je včeraj Simona srečal na približno stotem kilometru in mu dal orodje za popravilo verige. S svojim dejanjem je tvegal, da bo v primeru morebitnih težav tudi sam brez orodja, a solidarnost je na Dakarju prva vrednota. 'Tam zunaj' je človek do konca ranljiv, in če se navežemo na misel pokojnega ustanovitelja relija Thierryja Sabina, lahko tudi rečemo, "da bo zmagovalka Dakarja vedno puščava." Bivak relija Dakar je tako ena velika multietnična vas, katere prebivalci se bojujejo najprej sami s seboj, nato z najbolj negostoljubnimi tereni na Zemlji in šele nato s preostalimi tekmovalci.
Današnja etapa Pisco - San Juan de Marcona je bila dolga 501 km, od teh jih je hitrostna preizkušnja štela 295. Skoraj popolnoma brezpotna etapa je dirkače popeljala globoko v puščavo in v kanjone regije Ica. Tokrat so spet prvi štartali motoristi, kar je olajšalo delo avtomobilstom - Stephane Peterhansel je v cilju priznal, da praktično ni imel dela in da tudi ni napadel s polnim plinom. Tretja etapa je tista, ki navadno napravi že nekaj več selekcije med manj izkušenimi, medtem ko se veterani šele ogrevajo in preigravajo taktiko. In če je Peterhansel užival, je Marčič toliko manj - v cilj se je vrnil precej zdelan in tudi nekoliko razočaran.
"Danes sem naredil vsaj sto kilometrov preveč. Včeraj sem do pol polnoči popravljal motor, nato sem šel jest, brifing sem seveda zamudil, ker sem iskal dele za motor, in tako mi za potno knjigo ni ostalo dovolj časa. Danes sem se tako nekajkrat izgubil in to precej pozno ugotovil. Na etapi se je trasa za motorje in avtomobile enkrat ločila in mi je kljub slabemu občutku uspelo izbrati avtomobilsko. Nisem obupan, srečen pa spet ne. A reli je še dolg in še vedno verjamem, da lahko pridem v cilj," je v Ici na cilju povedal slovenski junak. Do prve mrzle pijače po sedmih urah peklenske vročine je prišel precej zdelan, skupaj s tovornjaki, ter na koncu pristal na repu razpredelnice. Tudi današnja bitka se za Simona ni prefektno izšla, a vojne še zdaleč ni konec.
Etapo je dobil Sam Sunderland (KTM) pred Kevinom Benavidesom (Honda) in Pablom Quintanillo (Husqvarna). Jutrišnja, krožna etapa San Juan de Marcona - San Juan de Marcona, bo dolga 444 km s 330-kilometrsko hitrostno preizkušnjo. Posebnost te etape bo tudi skupinski motokros štart na plaži, ko se bo po petnajst motoristov naenkrat vsakih pet minut podalo na progo. Oblak prahu bodo zagotovo videli tudi v vesolje, kar je v interesu organizatorja, ne pa v interesu dirkačev. Jutrišnja etapa bo predvsem - nevarna.
Tina Torelli
foto: Rallyzone