V najdaljši hitrostni preizkušnji, dolgi 498 kilometrov, je bil najhitrejši Antoine Meo s KTM-om, v skupnem seštevku pa do sprememb ni prišlo.
Iz mesta Uyuni ob znamenitem istoimenskem slanem jezeru je osma etapa dirkače vodila preko sipin na 3.500 metrih nad morjem do Tupize. Kot da to, da gre za maratonsko etapo in od včeraj na danes niso imeli dostopa do mehanične asistence, še ni bilo dovolj, je bila na sporedu še najdaljša hitrostna preizkušnja s kar 498 kilometri.
Včerajšnji zmagovalec Joan Barreda Bort (Honda) je kmalu po zelo dobrem štartu začel pešati zaradi poškodovanega kolena. V ospredju pa sta bila neprestano dva: Francoz Antoine Meo (KTM) in Američan Ricky Brabec (Honda); si lahko mislite, da je bilo po 448 kilometrih, torej 50 km pred ciljem, med njima le 10 sekund razlike?! Na koncu je slavil bivši svetovni prvak v enduru Meo pred Brabecom in Pricom, ki je celo etapo vozil s konstantno zelo visoko hitrostjo, a ne dovolj za na vrh.
V osmi etapi je odstopil Michael Metge, član tovarniške ekipe Honda; že od začetka relija je imel težave z navigacijskimi instrumenti, včeraj pa je udaril v skalo in zlomil kolo. Na 171 kilometru je grdo padel Xavier de Soultrait (Yamaha) in odstopil z zlomljenim levim komolcem in kolenom. Njegov moštveni kolega Adrien Van Beveren je bil sedmi in ohranil vodstvo v skupnem seštevku, a ta zdaj znaša le še 22 sekund. Drugi je Benavides, sledijo Walkner, Price, Barreda in Meo – slednji še vedno z manj kot 10 minutami zaostanka za vodilnim.
Simon Marčič je v cilj pripeljal na 57. mestu in skupno napredoval na 79. mesto.
Tudi v razredu avtomobilistov je bilo pestro: po 300 kilometrih hitrostne preizkušnje je prve tri avtomobile ločilo komaj 16 sekund. Na koncu je slavil Peterhansel, ki po včerajšnji okvari blažilnika, ko je izgubil uro in 45 minut, ni obupal; drugi je bil moštveni kolega v Peugeotu Cyril Despres, tretji pa neumorni Katarec Naser Al-Attiyah s Toyoto. V skupnem seštevku vodi Sainz pred All-Attiyahom in Peterhanslom.
Današnja deveta etapa je zaradi vremenskih razlogov odpovedana; dirkači se bodo v Salto odpeljali po cesti, kar je nedvomno voda na mlin tekmovalcev na vrhu razpredelnic.
Matevž Hribar
foto: photosdakar.com, Honda HRC