O mnogo težavah pri sestavljanju trase in iskanju športnega direktorja Dakarja smo že poročali, včeraj pa je direktorju Etiennu Lavignu spanec pokvaril še odstop Bolivije, ki je sicer nepriljubljena med tekmovalci, zato pa omogoča dostop do Argentine in z dnem počitka velikodušno ujčka karavano. Po drugi strani je organizator dirke Africa Eco Race, ki poteka po trasi starega Dakarja, prav danes objavil natančno traso ter dal zeleno luč Afrike željnim tekmovalcem. Se bo zgodilo tisto, o čemer že dobrih deset let sanjajo nostalgiki?
Če je konec januarja, ko se je po Južni Ameriki potikal Jean Todt in verjetno tudi lobiral za Dakar, kazalo, da bo 41. izdaja še veličastnejša od 40., ki je reli Dakar s Perujem vnovič popeljala na prave sipine, se zdaj nad francosko podjetje ASO zgrinjajo temni oblaki. Danes so dakarsko javnost šokirali 'poslovilni' naslovi v bolivijskih medijih. Bolivijska vlada se je namreč uprla francoski diktaturi in izrazila zahtevo, naj Dakar v zameno za milijončke spremeni traso. Promocije potrebni so namreč tudi drugi deli Bolivije, in ne le La Paz, Oruro in Potosi. ASO se je predlogu očitno uprl in ministrica Wilma Alanoca je odločila, da Bolivije ne bo zraven.
Če bo odločitev Bolivije zdržala, to pomeni, da odpadejo tudi pogajanja z Argentino, kjer se v zadnjih dneh govori, da bi se Dakar morda lahko zaključil v Salti, rojstnem mestu asa Kevina Benavidesa, ki ima vse možnosti, da na Dakarju končno zmaga. Kako pa bo reli Dakar brez Bolivije prišel v Argentino? Po zraku?
Videti je tudi, da je odločitev Čila dokončna, saj so obžalovanje zaradi neudeležbe svoje države na svojih profilih na Instagramu že izrazili čilski asi Pablo Quintanilla, Ignacio Casale in Nacho Cornejo. Vlada se je odločila, da si država z gospodarskimi in socialnimi izzivi ne more privoščiti luksuza, imenovanega Dakar.
Kaj pa zdaj? V Afriko? Poželenja po Dakarju ni konec, a pričakovati je, da se bo več in več tekmovalcev odločalo za Africa Eco Race, ki bo letos na sporedu že enajstič in bo prečila Maroko, Mavretanijo in se zaključila v pravem Dakarju v Senegalu. Lepota te dirke poleg vseh očitnih je, da omogoča udeležbo na tri načine: kot pravi tekmovalec (Africa Eco Race), kot zgolj udeleženec, a brez pritiska štoparice (Africa Eco Raid) ali s starim motociklom/avtomobilom, ki ni mlajši od leta 1986, za pravi okus nekdanjega Dakarja (Africa Eco Classic).
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj