Daytona: priprave na dirko

6. 3. 2009
Deli

Po včerajšnjih kvalifikacijah so naši včeraj in danes pretežno vadili postanke v boksu, menjavo koles in dolivanje goriva.

Postanki v boksu so namreč ključnega pomena pri 200 milj (320 km) dolgi dirki. Natančno je potrebno izračunati obrabo gum in seveda porabo goriva, da dirkač ne obstane ob progi brez bencina. Sicer pa je vsak postanek v boksu izguba časa, zato naj bi bilo teh čim manj in naj bi bili kar se le da kratki.

Tovarniške ekipe so se odločile za taktiko dveh postankov in tudi Inothermovci so se odločili, da bosta Pintar in Skubic v boks zapeljala dvakrat. Fantje so tako včeraj z obema dirkačema v boksih vadili postanke, da bi bila ekipa čimbolj uigrana in da bi stvari tekle kar se da gladko. Najboljši čas, ki so ga dosegli za menjavo kolesa in dolivanje goriva je bil 18 sekund, kar je na nivoju tovarniških ekip.

Boštjan Mikec-vodja tehnikov: "Odločili smo se za dva postanka, ker tako narekuje poraba goriva. Dirkač mora pozorno spremljati kontrolno ploščo motocikla, da opazi, kdaj zagori luč za gorivo. A ker je to zaradi nočne dirke, reflektorjev in odbojev precej težko vidno, se nam je na treningu pripetilo, da je Pintar obstal ob stezi brez goriva. Tega si na dirki ne smemo privoščiti, zato je dobro, če dirkač šteje kroge, kar pa je ob koncentraciji na ostale stvari precej težko. Izračunali smo postanke na vsakih 20 krogov, kjer bomo dolivali po 17 litrov goriva in zamenjali zadnjo gumo. To nam bo vzelo približno 16-18 sekund za postanek. Hitreje ne gre, kajti tudi če zamenjamo zadnjo gumo hitreje, se gorivo ne izlije v rezervoar hitreje, saj polnilne naprave pod pritiskom letos niso več dovoljene. Gorivo lahko teče samo po sistemu prostega pada, in tudi predelani pokrovi za gorivo z dvema luknjama za odvod zraka niso več dovoljeni."

Robert Pogorelc- tehnik Boštjana Skubica: "Letos je cel kup novosti. Posode za gorivo ne smejo biti pod pritiskom. Za vsako polivanje goriva je kazenski pribitek 10 sekund in oba, ki dolivata gorivo, morata imeti popolno zaščtino obleko, negorljivo podkapo in zaprto čelado. Ob motociklu lahko dela naenkrat le pet ljudi, dirkač pa mora med dotakanjem goriva izstopiti z motocikla. Odločili smo se, da prednje gume ne bomo menjali, ker se ne obrablja do te mere, da bi bilo to potrebno. In tudi preveč zamudno je. Tako lahko dva delata ob zadnjem kolesu. Eden podstavi stojalo, odvije os, drugi odstrani verigo in kolo. Tretji (izza varnostnega zidu) poda novo kolo in postopek se v obratnem vrstnem redu ponovi. Dva dotakata gorivo, oziroma eden skrbi za gorivo, drugi pa obvezno nadzoruje situacijo z gasilnim aparatom v roki. Popolna pripravljenost na možnost požara. Potem je tu še peti, ki komunicira z dirkačem, pregleda prednje kolo, podaj pijačo, ter obriše in očisti vetrobran motocikla in dirkačev vizir. Vse to v manj kot 20 sekundah …Ja, ekipa mora biti res uigrana."

Gaber Keržišnik

foto: Bor Dobrin

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj