Daytona: prvi nočni trening

5. 3. 2009
Deli

Pintar se je na prvi preizkušnji uvrstil na 22., Skubic pa na 24. mesto.

Včeraj so prvič v tej sezoni zagrmeli dirkalni motocikli, ki se v Daytoni na legendarni dirki 200 milj Daytone podijo, že vse od leta 1937. A tokrat bo dirka prvič potekala ponoči, in zato je bil zvečer tudi prvič na sporedu nočni trening, na katerem je nastopilo vseh 73 prijavljenih tekmovalcev. V trdi temi, a pod močnimi lučmi, sta se dobro znašla tudi oba Slovenca, člana Inotherm Yamaha racing teama, Boštjan Pintar, ki je dosegel 22. čas, ter Boštjan Skubic, ki je bil le dve mesti za njim.

Zdi se, da so še največ težav z nočno dirko v Daytoni in osvetlitvijo celotnega dirkaškega ovala imeli piloti potniških letal na sosednjem letališču Daytona International Airport, saj so se zaradi močno osvetljenega dirkališča, pritoževali, da so dirkaško stezo nekateri od daleč zamenjali za pristajališče.

Profesionalni vozniki tovarniških ekip si z dirkanjem pod reflektorji niso belili glav in voznik Ducatija Larry Pegram je na dirkašlem ovalu brez težav dosegel končno hitrost 320 km/h. Naša dirkača, ki sta dirkanje ponoči oba izkusila prvič, nista imela večjih težav in zato slovenski ekipi na Floridi dobro kaže pred jutrišnjimi kvalifikacijami, ki bodo na sporedu ob 9. uri zjutraj po lokalnem času.

Boštjan Pintar: »Dirkati pod lučmi je precej nenavadno. Vidljivost je kljub izjemni razsvetljavi precej slabša in potrebno je biti previden. Še posebej pri zaviranju, saj mimogrede lahko trčiš v pred seboj vozečega tekmovalca in pri visokih hitrostih so takšne stvari lahko usodne. Pametno se mi zdi, da je organizator predpisal obvezno uporabo signalnih luči na zadku vsakega motocikla. Varnost mora seveda biti na prvem mestu. Zato nas je večina tudi uporabila povsem prosojna stekla na zaščitnih čeladah, kakršne sicer vozimo le v dežju. Proti koncu treninga sem imel nekaj težav z motociklom, a se je na koncu izkazalo, da je šlo le za pomanjkanje goriva, ki ga je moja Yamaha, pri polni obremenitvi porabila nekoliko več, kot smo sprva načrtovali. Vsekakor bodo moji mehaniki detajlno pregledali motor in ugotovili, zakaj je 10 minut pred koncem treninga na ciljni ravnini ugasnil.«

Boštjan Skubic: »Še največja ovira nočnega dirkanja se mi zdijo sence, ki jih povzroča vsak dirkač sam. Zaradi različno nameščenih reflektorjev je senc več in tudi njihov kot se spreminja, zato se včasih napačno zdi, kot da te nekdo prehiteva ali dohiteva. Nekaj časa traja, da se tega povsem privadiš in veseli me, da sva oba z Boštjanom bila popoldan hitrejša kot na prvem treningu, ki je potekal podnevi. Zaenkrat kaže dobro. Moj motor je deloval odlično, še največ pozornosti med vožnjo bo potrebno nameniti oprijemu gum, saj temperature ozračja in asfalta ponoči precej padejo, kar se pozna pri oprijemu gum. Ker se je organizator letos odločil za ekskluzivnega opremljevalca gum, nimamo več na voljo mehkejših pnevmatik, ki bi bile morda za večerno dirko bolj primerne. A stvar ni moteča, saj so pri Dunlopu predstavili za Daytono le eno trdoto gum, in tako imamo prav vsi na stezi enake pogoje.«

Gaber Keržišnik

foto: Bor Dobrin

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj