V nedeljo ob 2. uri zjutraj se je končala druga dirka za svetovno vzdržljivostno prvenstvo v motociklizmu. Janez Prosenik (MCS Racing Ipone) je kljub zdravstvenim težavam stisnil zobe ter s sodirkačema za las zgrešil stopničke, Igor Jerman (YART Monster) pa se je s svojima sodirkačema skozi dirko soočal z vrsto težavami, ki so bile krivec, da je tudi Jerman osvojil nehvaležno 4. mesto.
Dirka, ki se je pričela v soboto ob 18.00 zvečer, se je za oba slovenska predstavnika začela obetavno. Odličnemu štartu Prosenikovega sodirkača Ricarda Sasete, ki je brezkompromisno prehitel kar nekaj konkurentov že pred prvim zavojem ter v prvi uri dirke napredoval na 2. mesto v razredu SST (Superstock), so sledile napete ure dirkanja.
Janez Prosenik, ki je vozil dvakrat in sicer v drugi ter peti uri, je kljub zdravstvenim težavam uspel nizati izjemno hitre čase kroga. Postanki Prosenikovega moštva so bili brezhibni, padcev ni bilo, prav tako ni bilo težav s taktiko, ki je delovala kot načrtovano. Prosenikovo moštvo se je borilo za tretje mesto in prve stopničke za Janeza, a je ob 2. uri ponoči bilo jasno, da bodo osvojili nehvaležno 4. mesto, ki ga je bila celotna ekipa izjemno vesela. Poleg tega, da so izboljšali lansko uvrstitev (peto mesto), so dokazali, da se letos lahko borijo z močnejšimi ekipami za najvišja mesta.
Sicer je v razredu SST zmagalo moštvo BMW PENZ12 RT, ki si bo to zmago zagotovo vtisnilo globoko v spomin, saj so prvi, ki so znamki BMW pripeljali zmago na 8-urni dirki v razredu Superstock.
Igor Jerman (YART Monster) in sodirkača Steve Martin ter Gwen Giabbani so dirko pričeli iz tretje štartne pozicije. Bolj kot to jih je skrbelo zaradi motocikla, saj je Giabbani, na drugih kvalifikacijah, ki so se odvijale zjutraj na dan dirke, prvi motocikel dobesedno uničil in dirko so pričeli z rezervnim motociklom. V začetku dirke so še nekaj časa vodili, a jih je presenetila smola, saj se je pokvarila opozorilna svetilka za gorivo, tako da so nekaj zavojev pred vhodom v bokse ostali brez goriva.
S potiskanjem motocikla do boksov, so izgubili izjemno veliko dragocenega časa, kar jih je zagotovo stalo stopničk. V drugem delu dirke je bilo moštvo YART Monster najhitrejše na dirkališčiu, saj so tvegali in namestili povsem novo Michelinovo pnevmatiko z drugačno mešanico, ki jo pred tem na treningih in testiranjih niso uspeli preizkusiti, a je pnevmatika delovala odlično, vendar ne tako, da bi uspeli nadoknaditi zaostanek. Razočaranja ekipa ni mogla skriti, a se že pospešeno pripravlja na naslednjo preizkušnjo, ki bo čez dva meseca v Japonski Suzuki.
V razredu EWC je zmagalo moštvo BMW MOTORRAD FRANCE 99, ki je tako kot moštvo BMW PENZ 13 RT prvo moštvo, ki je znamki BMW privozilo prvo zmago v na svetovnem vzdržljivostnem prvenstvu v razredu Superbike.
Za Janeza Prosenika bo sedaj sledil tromesečni premor, saj s svojo ekipo MCS Racing Ipone ne bo odpotoval na Japonsko, kjer se bo čez dva meseca odvijala dobro znana 8-urna preizkušnja na dirkališču v Suzuki. Tam pa bo Igor Jerman, ki si obeta izboljšanje forme, njegova ekipa YART Monster pa bo v prihodnjih tednih v Suzuki opravila prve teste.
Rezultati Superstock
1. VAN-ZON BOENIG MOTORSPORT SCHOOL PENZ13 RT (DAEMAN Werner/FASTRE Gregory/FILLA Michal), BMW S1000RR, -10 krogov
2. TEAM MOTORS EVENTS BODYGUARD AMT (GINES Mathieu/BOCQUET Vincent/HUMEAU Emilien), Suzuki GSX-R1000, -11 krogov
3. NO LIMITS MOTOR TEAM (CASAS Victor/ALDROVANDI Alessio/TIZON Arturo), Suzuki GSX-R1000, -12 krogov
4. MCS RACING IPONE (PROSENIK Janez/SASETA Ricardo/MOLERO Angel), Suz GSX-R1000, -14 krogov
Rezultati Superbike
1. BMW MOTORRAD FRANCE 99 (GIMBERT Sébastien/NIGON Erwan/MARCHAND Hugo), BMW S1000RR, 8:01:29.512, 306 krogov
2. YAMAHA FRANCE GMT 94 IPONE (CHECA David/FORAY Kenny/LAGRIVE Matthieu), Yamaha YZF-R1, -31.339 sekund
3. S.E.R.T. (PHILIPPE Vincent/FORAY Freddy/DAISAKU Sakai), Suzuki GSX-R1000, -1 krog
4. MONSTER YAMAHA - YART (JERMAN Igor/MARTIN Steve/GIABBANI Gwen), Yamaha YZF-R1, - 4 krogov
Izjava Janeza Prosenika: »Z dirko smo zelo zadovoljni, a ostaja grenak priokus, saj smo bili zelo blizu 3. mesta, ki se nam je le za las izmuznil. Zagotovo je razlog tudi v tem, ker nismo bili na torkovih testiranjih in pa moje zdravstvene težave, ki so me pestile že od srede. Sicer je motocikel deloval odlično, za kar se moram zahvaliti ekipi, ki je celo noč trdo delala, da smo odpravili še manjše težave, prav tako je bil naš izbor pnevmatik odličen, kot tudi taktika, ki je delovala po naših željah. Priznati moramo, da je bila konkurenca tu zelo močna, kar prejšnja leta ni bilo v praksi, a smo proti koncu dirke taktizirali, da bi stopničke osvojili le, če bi katero izmed moštev pred nami storilo kakšno napako. Mi žal nismo smeli voziti hitreje kot bi sicer lahko, da bi jih dohiteli, saj bi zaradi tega morali opraviti še en postanek, s katerim bi lahko ogrozili 4. mesto. Zdaj nas čaka tromesečni premor, saj naše moštvo zaradi varčevalnih ukrepov ne odhaja v Suzuko. Premor bomo izkoristili za priprave na dirko čez tri mesece, 4. mesto pa je zagotovo dobra motivacija in pokazatelj, da delamo v pravi smeri, saj smo izboljšali lansko uvrstitev in pokazalo svojo konkurenčnost v razredu SST.«
Izjava Igorja Jermana: »Škoda je, ker bi zagotovo stali na stopničkah, če nam ne bi zmanjkalo goriva. Gre za nepričakovano okvaro, ki je izjemno redka, a se dogaja. Takšno je vzdržljivostno prvenstvo, da moraš vedno pričakovati nepričakovano. Žal smo zgrešili tudi pri izboru pnevmatik, a smo se v drugi polovici dirke odločili, da tvegamo in namestimo povsem novo Michelinovo pnevmatiko, ki jo je Michelin prvič pripeljal v Albacete, saj so moštva pred nami s to pnevmatiko dosegala nekoliko boljše čase. Tveganje se je izplačalo, saj smo bili nekaj časa najhitrejši na stezi, vendar nismo uspeli dohiteti tekmecev pred nami.«
Besedilo in foto: Boris Poštič (Endurance PR)